Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
21 września 2021 / 10:06
Czy życie bez samochodu jest możliwe? Czy publiczny transport to realna alternatywa dla własnego auta i czy dzięki niemu możemy być naprawdę eko? O tym wszystkim można przeczytać w "Gazecie Wyborczej" i na Wyborcza.pl w ramach specjalnego cyklu "Dzień bez samochodu - ulga czy udręka". Akcja ruszyła w ubiegłym tygodniu wraz z początkiem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju, którego finałem jest Dzień bez samochodu przypadający już jutro - w środę, 22 września.
Od 16 września trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju, a wraz z nim specjalna akcja "Wyborczej" poświęcona transportowi.
- Gdy na redakcyjnym kolegium ktoś powiedział, że życie bez auta jest po prostu niemożliwe, rozgorzała bardzo ciekawa dyskusja. Bo o ile w wielkiej Warszawie funkcjonować bez samochodu da się bez problemu, to gdy mieszka się np. pod Lublinem, bywa z tym już trochę ciężej. Koleżanka, którą znamy jako rowerową fanatyczkę, przyznała, że nie miała wyboru i ostatnio musiała kupić auto. Ale i niektórzy przekonywali, że żyć bez auta się da, podając na to konkretne argumenty. Postanowiliśmy więc tę dyskusję przenieść na łamy "Wyborczej" - dlatego w ramach akcji "Dzień bez samochodu - ulga czy udręka" publikujemy kilkanaście tekstów naszych redaktorów, dziennikarzy i czytelników - opowiada o akcji Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.
W ramach akcji "Dzień bez samochodu - ulga czy udręka" ukazały się publikacje poświęcone możliwościom poruszania się po Polsce bez auta. Czytelnicy i czytelniczki "Wyborczej" rozpoczęli lekturę cyklu od tekstu Jana Latały, który próbował transportem zbiorowym dotrzeć z Krzeszowic do Wieliczki (niestety, nieskutecznie) - link do tekstu.
W kolejnych dniach pojawiły się następne artykuły oparte na osobistych doświadczeniach autorów - o możliwości życia bez samochodu, ale i sytuacjach, gdy normalne funkcjonowanie bez niego jest niemożliwe, np. "Dzień bez samochodu? Jako rowerowy fanatyk apeluję: nie popadajmy w skrajności" (link).
Publikacje to głosy zarówno dziennikarzy i redaktorów "Wyborczej", jak i czytelników, których redakcja zachęca do dzielenia się swoimi doświadczeniami w formie mailowej (e-maile przesyłane na listy@wyborcza.pl).
Wszystkie materiały z cyklu "Dzień bez samochodu - ulga czy udręka" są publikowane na łamach tradycyjnych wydań "Wyborczej" - w części "Prosto z miasta", a także na Wyborcza.pl i w serwisach lokalnych Wyborcza.pl, których działa obecnie już 31.
Powrót
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.