Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
10 listopada 2022 / 15:33
Outdoor doskonale sprawdza się w długookresowej komunikacji. Dobrze zaplanowany — skutecznie buduje wizerunek marki oraz sprzedaż. Tak wynika z raportu przygotowanego przez MediaCom we współpracy z AMS.
Wydarzenie Data Driven DOOH (więcej: datadrivendooh.pl) było okazją do premiery raportu opracowanego przez MediaCom Business Science Warsaw, we współpracy z AMS. W publikacji „Myślenie długoterminowe w marketingu” przeanalizowano dane z blisko 400 kampanii zrealizowanych na nośnikach OOH w latach 2016-21 w Polsce (ponad 230 kampanii) oraz we Włoszech, Austrii, USA i Kanadzie. Twórcy raportu skoncentrowali swoją uwagę na kampaniach marek z branży FMCG oraz telekomunikacji.
Z analiz wynika, że kampanie prowadzone w OOH mają najwyższy spośród wszystkich kanałów komunikacji mnożnik długookresowy, czyli stosunek sprzedaży dobudowanej łącznie w krótkim i długim okresie do sprzedaży dobudowanej wyłącznie w krótkim okresie. W przypadku outdooru wynosi on 3,2, przy 2,9 w odniesieniu do reklamy telewizyjnej i kinowej czy 2,5 reklam wideo w internecie. Uwzględnienie perspektywy długookresowej powoduje, że w rankingu wydajności mediów (obejmującym również aspekt kosztów), outdoor znajduje się na trzecim miejscu, ustępując miejsca jedynie telewizji i kinu.
— O skuteczności OOH w budowaniu świadomości marki oraz sprzedaży długookresowej stanowi zapamiętywanie komunikatu przez konsumentów. Z danych, którymi dysponujemy, możemy przekonać się, jaki wysoki w przypadku outdooru jest poziom AdStocku, zwłaszcza skonfrontowany z wynikami innych kanałów dotarcia — mówi Izabela Walaszek z domu mediowego MediaCom, który przygotował raport.
Wskaźnik AdStock w przypadku kampanii w OOH to 50 proc. (to wpływ kampanii na kolejny tydzień). Z kolei recall - pokazujący prawdopodobieństwo zapamiętania przekazu - w outdoorze sięga poziomu reklam telewizyjnych (31 proc.).
— Dla AMS jako lidera rynku OOH to kolejny dowód, że outdoor skutecznie przekłada się na cele komunikacyjne marek. Dane dotyczące AdStocku jasno potwierdzają, że długoterminowe działania w obszarze OOH przekładają się na rozpoznawalność komunikatu przez kolejne tygodnie po ustaniu kampanii — wyjaśnia Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu w AMS.
Warunki zewnętrze, jak wojna w Ukrainie, niestabilność łańcuchów dostaw, ale też zmieniające się postawy konsumenckie i mocne wejście na rynek młodych pokoleń, sprawiają, że reklamodawcy coraz częściej skłaniają się ku dobrze zaplanowanej, długookresowej komunikacji. Co więcej, zmieniające się postawy konsumentów przekładają się na zmiany w skuteczności działań reklamowych i jakość dialogu marki z jej odbiorcą. Warto tu powiedzieć o takich rozwiązaniach, jak AdBlock w przypadku kampanii online czy też o odwrocie niektórych grup celowych od tradycyjnej, linearnej telewizji.
Tymczasem, jak wynika z badań, kierując swoją uwagę ku komunikacji rozciągniętej w czasie, czyli nastawionej na efekty w dłuższej perspektywie, marki powinny zwrócić szczególną uwagę na efektywność działań w outdoorze. Przy czym długookresowość należy rozumieć jako efekt występujący nawet po roku od ustania działań reklamowych.
Cały raport „Myślenie długoterminowe w marketingu” jest do pobrania pod adresem businessscience.pl/jak_budowac_dlugookresowa_sprzedaz_marki_mediami_ooh_businesssciencewa rsaw_ams
Powrót
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.