Komunikat prasowy
W najbliższy weekend, 11 i 12 grudnia obędzie się finał świątecznej akcji społecznej Fabryka Świętego Mikołaja.
Fabryka Świętego Mikołaja działa we Wrocławiu już od siedmiu lat. W tym roku jej głównym celem jest wsparcie Kliniki Chirurgii i Urologii Dziecięcej Akademii Medycznej. Jeśli się uda, to dzięki remontowi smutna, ciasna i ciemna poczekalnia dziecięcej chirurgii klinicznej przy ul. Curie-Skłodowskiej zamieni się w miejsce, w którym dzieci na chwilę zapomną o chorobie i lęku związanym z wizytą w szpitalu
Dzięki zaangażowaniu kolejnych firm, które postanowiły przyłączyć się do tegorocznej akcji, organizatorom udało się zebrać już ponad 115 tys. zł. Część tych pieniędzy - jak co roku - przeznaczona została na świąteczne paczki dla dzieci z najuboższych wrocławskich rodzin. Ponad tysiąc małych wrocławian, których rodziców nie stać na prezenty, otrzyma je od Mikołaja je podczas imprezy w kinie Helios, która odbędzie się w sobotę, 11 grudnia. Oprócz otrzymania podarunków i spotkania Mikołajów, najmłodsi będą mogli zobaczyć także film.
Tegorocznej akcji Fabryki towarzyszy też konkurs plastyczny "Uśmiechnięty szpital". Redakcja zachęcała dzieci do narysowania, jak ich zdaniem powinien wyglądać szpital i co zrobić, by nie kojarzył się tylko z niemiłymi sprawami. Najciekawsze prace, wybrane przez jury pod przewodnictwem znanego wrocławskiego plastyka Tomasza Brody, zostaną zaprezentowane w specjalnym dodatku "Fabryka Św. Mikołaja", wydanym w sobotę, 11 grudnia razem z wrocławską "Gazetą Wyborczą". Redaktorami tego niezwykłego wydania są lekarze z wrocławskiej Kliniki Chirurgii i Urologii Dziecięcej, którzy opowiedzą m.in., co zrobić, żeby nie bać się szpitala i zabiegów.
Organizatorzy akcji serdecznie zachęcają do przyłączenia się do działań!
Dotychczas swoje wsparcie zadeklarowali: Profit Development (złoty sponsor), Volvo Polska Sp. z o.o. ,
Neo24.pl, Dom Aukcyjny, Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy, KEY, Temar, Galeria Dominikańska, ARTCOM Systemy Radiokomunikacyjne, Toyota Nowakowski, Viessman, Archicom, Alior Bank, Rafin, Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja", Kogeneracja, Zespół Szkół Ekola, firma Osiński i Syn, Fortum Power and Heat Polska, Vantage Development, Vectra, Europartner, Akademia Ruchu, Wyższa Szkoła Bankowa. Patronem medialnym akcji jest portal
Miejscadzieci.pl. Pracownia architektoniczna Andrzeja Chrzanowskiego Architects & Co za darmo przygotuje projekt remontu i przebudowy parteru kliniki. Dziękujemy!
Fabryka Świętego Mikołaja, dzięki zaangażowaniu wrocławskich firm i prywatnych osób, co roku od 2004 roku organizuje w kinie Helios imprezę dla dzieci, a od 2007 roku pomaga wrocławskim szpitalom. Na początku przedsiębiorcy przekazywali Fabryce głównie dary rzeczowe - zabawki i ubrania dla dzieci. W 2005 roku powstała tradycja rozdawania paczek w kinie. W 2007 roku organizatorom akcji udało się zebrać rekordową kwotę 120 tys. zł i ufundować m.in. sprzęt do laparoskopii oraz artroskopii dla oddziału chirurgii dziecięcej szpitala im. Marciniaka. W 2008 Fabryka pomogła wyposażyć świetlicę dla dzieci przy ul. Oleśnickiej, a w 2009 roku wsparła dziecięcą klinikę gastroenterologii.
Więcej informacji -
Wroclaw.Gazeta.pl