Komunikat prasowy
W ostatni weekend listopada 2011 r. w Warszawie odbędą się pierwsze Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co Jest Grane. Celem imprezy jest stworzenie platformy komunikacji i współpracy dla przedstawicieli polskiego i międzynarodowego przemysłu muzycznego oraz promowanie osiągnięć polskich artystów i producentów i prezentowanie nowych technologii z branży muzycznej. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest Agora S.A.
Targi odbędą się w Pałacu Kultury i Nauki w dniach 26-27 listopada 2011 r. Do udziału zostali zaproszeni m.in. wydawcy i sklepy muzyczne, instytucje kultury, organizatorzy koncertów i festiwali, media, operatorzy telefonii komórkowych, producenci instrumentów muzycznych i akcesoriów, specjaliści od produkcji imprez i przedstawiciele studiów nagraniowych.
Imprezie będą towarzyszyć branżowe spotkania i wykłady z udziałem m.in. zagranicznych dziennikarzy i przedstawicieli wielkich muzycznych imprez, jak amerykańskie South By Southwest, brytyjskie Glastonbury czy niemiecki Reeperbahn Festival. Panele dyskusyjne będą okazją do wymiany doświadczeń i zebrania praktycznych informacji dotyczących zasad funkcjonowania rynku muzycznego, które mogą być cenne dla organizacji kulturalnych i wchodzących na rynek artystów.
- Polska branża muzyczna rozwija się bardzo dynamicznie. Działamy na tym rynku od paru lat i obserwujemy, że istnieje potrzeba stworzenia przestrzeni spotkań i wymiany doświadczeń dla przedstawicieli branży z jednej strony, a z drugiej - stworzenia platformy spotkań artystów z szeroką publicznością - tak, jak ma to miejsce dla branży księgarskiej np. na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie - mówi Robert Kijak, szef Projektów Specjalnych Agory.
Dla fanów muzyki Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co Jest Grane to wyjątkowa okazja do spotkań z ulubionymi artystami oraz do obejrzenia występów na żywo znanych muzyków i najciekawszych nowych wykonawców. Targowe dni będą zwieńczone koncertami, które zaprezentują przegląd polskiej sceny muzycznej i najciekawszych zjawisk ostatnich lat. Goście odwiedzający targi będą też mogli zakupić muzykę w każdej formie i w specjalnych cenach.
Kampania reklamowa Europejskich Targów Muzycznych Gazety Co Jest Grane obejmie radio (TOK FM, Złote Przeboje, Roxy FM, Kampus), prasę ("Gazeta Wyborcza" i jej stałe dodatki, "Metro", "Gazeta Co Jest Grane"), telewizję TVP2, internet (serwisy grupy Gazeta.pl), nośniki AMS oraz media patronów. Impreza będzie też promowana na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie kraju. Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej "Gazety Wyborczej". Pomysłodawca grafiki - agencja "Bardzo", planowanie mediów: Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.
Więcej informacji o imprezie jest dostępnych na stronie: www.targicojestgrane.pl
Pomysłodawcą i organizatorem Europejskich Targów Muzycznych Gazety Co Jest Grane jest Agora S.A. Współorganizatorem imprezy jest Miasto Stołeczne Warszawa.
Partner Konferencji: Instytut Adama Mickiewicza, Partner muzyczny: Muzodajnia.
Patroni: "Gazeta Wyborcza", Gazeta.pl, "Gazeta Co Jest Grane", "Metro", AMS, Helios, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy, TVP2, "Aktivist", 4FunTv, "Exklusiv", Emma.