"Gazeta Wyborcza" z "The Wall Street Journal"

Dział komunikacji korporacyjnej
06.10.2017
A A A
"Gazeta Wyborcza" rozpoczęła współpracę z prestiżowym dziennikiem "The Wall Street Journal". Dzięki niej polscy czytelnicy będą mogli wykupić dostęp do cyfrowych treści "The Wall Street Journal", a na łamach "Gazety Wyborczej" i na Wyborcza.pl publikowane będą w polskim tłumaczeniu najciekawsze artykuły z amerykańskiego dziennika, którego autorzy aż 37 razy zdobywali nagrody Pulitzera. Współpracę zainauguruje specjalny 12-stronicowy dodatek z tekstami z "The Wall Street Journal" w języku polskim, który ukaże się w sobotę, 7 października br. z weekendowym wydaniem "Gazety Wyborczej".

Od 7 października br. „Gazeta Wyborcza” będzie oferować specjalny pakiet prenumeraty cyfrowej łączący dostęp do treści w serwisie Wyborcza.pl oraz WSJ.com – zarówno poprzez stronę internetową, jak i aplikację mobilną. Zainteresowani będą mogli nabyć pakiet roczny lub miesięczny, które na początku będą oferowane w promocyjnej cenie.

Dodatkowo, w ramach współpracy obu dzienników czytelnicy „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl będą mogli zapoznać się z najciekawszymi aktualnymi publikacjami ”The Wall Street Journal” w polskim przekładzie, otrzymując jeszcze większą porcję informacji o globalnej polityce, ekonomii, kulturze i nowych technologiach.

– „Gazeta Wyborcza” chce pokazywać czytelnikom świat z wielu stron – w tym celu nawiązuje partnerstwa z renomowanymi mediami. Po francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskim portalu EURACTIV i firmie Google rozpoczynamy współpracę z jednym z najlepszych – z dziennikiem ”The Wall Street Journal”. ”The Wall Street Journal” to metr z Sevres kompetentnego dziennikarstwa; zna go każdy, kogo głębiej interesują i dla kogo są istotne przemiany światowej gospodarki, technologii, nauki, polityki i kultury – mówią Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i Jerzy B. Wójcik, wydawca „GW”. – To, że ”The Wall Street Journal” wychodzi po angielsku, nie jest już dzisiaj barierą – dla tych, którzy chcą czytać teksty amerykańskiego dziennika w oryginale, przygotowaliśmy specjalną ofertę subskrypcji treści w serwisach Wyborcza.pl i WSJ.com. Tym zaś, którzy zdają się na nasz wybór, proponujemy dostęp do publikacji ”The Wall Street Journal” w polskich przekładach.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaproponować treści z “The Wall Street Journal” czytelnikom „Gazety Wyborczej” – mówi Jonathan Wright, global managing director firmy Dow Jones. – Dzięki temu partnerstwu odbiorcy „Gazety Wyborczej” będą mieć dostęp do wybitnego światowego dziennikarstwa i analiz ”The Wall Street Journal”, a my będziemy mogli docierać ze swoimi treściami do polskich czytelników.

Już od poniedziałku, 9 października br. artykuły z ”The Wall Street Journal”, przetłumaczone na język polski, będą ukazywać się codziennie na łamach papierowego wydania „Gazety Wyborczej” – jako osobna, oznaczona logotypem ”The Wall Street Journal” kolumna, a także w specjalnej sekcji na Wyborcza.pl.

Natomiast w sobotę, 7 października br. do „Gazety Wyborczej” dołączony zostanie specjalny dodatek ”The Wall Street Journal”. Na 12 stronach wydania znajdą się artykuły m.in. o kolejnych krokach Elona Muska w wyścigu z NASA na Marsa i o biznesowym obliczu oscarowego aktora i gwiazdy rocka Jareda Leto, również aktywnego inwestora w Dolinie Krzemowej. Czytelnicy zapoznają się z tekstem Billa i Melindy Gates o szczodrości i walce z ubóstwem i chorobami na świecie, a także z opowieścią o jedynym miejscu na świecie, w którym odbyło się udokumentowane spotkanie Beatlesów z Rolling Stonesami.

Wydanie „Gazety Wyborczej” z dodatkiem ”The Wall Street Journal” wspiera autopromocja.

Specjalny pakiet subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl oraz WSJ.com jest promowany w telewizji (m.in. Polsat, TVN, TVN24) i Radiu TOK FM oraz w internecie – w tym w mediach społecznościowych.

„Gazeta Wyborcza” jest otwarta na międzynarodową współpracę i dynamicznie rozwija ciekawe projekty wspólnie z zagranicznymi mediami, poszerzając swoje źródła informacji i kompetencje technologiczne, a także dostarczając swoim odbiorcom jeszcze więcej jakościowych treści. W ostatnim czasie „Gazeta Wyborcza” została partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV, firmy Google i teraz “The Wall Street Journal”.

Zobacz także