Czasopisma Agory z nową strategią wydawniczą

Dział komunikacji korporacyjnej
09.11.2017
A A A
Koncentracja na najsilniejszych markach prasowych i uporządkowanie portfolio wydawniczego, zbudowanie spójnej oferty działań okołowydawniczych, rozwój działań z zakresu custom publishing, a także poszukiwanie nowych możliwości na rynku prasy tradycyjnej - to najważniejsze cele nowej strategii wydawniczej pionu Czasopisma Agory, którą spółka będzie wdrażać od listopada 2017 r. Serwisy internetowe czasopism zostaną włączone do struktur segmentu Internet, co zapewni ich szybszy rozwój oraz konsolidację działań content-to-commerce w całej Grupie Agora.

Portfolio czasopism Agory

Od listopada br. czasopisma Agory będą rozwijane w ramach czterech głównych obszarów tematycznych: obszar Moda i styl życia obejmie miesięczniki „Avanti” i „Logo”, Kulinaria - miesięcznik „Kuchnia”, Rodzice i dzieci - miesięcznik „Dziecko”, a w ramach obszaru Dom/Wnętrza wydawane będą „Ładny Dom” i „Cztery Kąty”.

Każdy z tych tytułów to nowoczesny, ceniony przez czytelników miesięcznik oferujący treści tworzone przez dziennikarzy i specjalistów w swoich dziedzinach. Oprócz stałych wydań redakcje przygotowują również specjalne numery wszystkich pism oraz pracują nad nowymi projektami wydawniczymi.

 - Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach. Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej - przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu – komentuje zmiany Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej w pionie Czasopisma Agory.

Jednocześnie Agora zdecydowała o zakończeniu wydawania czasopisma ogrodniczego „Magnolia” i magazynu wnętrzarskiego „Dom&Wnętrze” – nastąpi to w grudniu 2017 r.

Projekty specjalne i oferta reklamowa

Nową propozycję dla reklamodawców, uwzględniającą zmiany w portfolio wydawniczym Agory, przygotowuje również dział sprzedaży czasopism. Istotną jej częścią będzie oferta działań okołowydawniczych i tych z zakresu custom publishing.

- Poprzez koncentrację na rozwoju najmocniejszych tytułów chcemy zwiększyć efektywność reklamową całego portfela czasopism Agory. W najbliższych tygodniach przedstawimy naszym klientom ciekawe rozwiązania, które będą wspierać ich w docieraniu do właściwych grup odbiorców i budowaniu z nimi długofalowych relacji. Myślimy zwłaszcza o rozwoju projektów okołowydawniczych realizowanych przy udziale partnerów reklamowych, m.in. plebiscytów, warsztatów dla czytelników czy wydań specjalnych naszych magazynów – dodaje Piotr Hendel.

Zespołem sprzedażowym czasopism kieruje jako dyrektor Joanna Garbaczewska, która od listopada br. jednocześnie jest zastępczynią wydawcy czasopism Agory Piotra Hendla.

Content-to-commerce

Od stycznia 2018 r. serwisy internetowe czasopism będą rozwijane w segmencie Internet Agory, a ich działy redakcyjne i sprzedażowe dołączą do zespołu Gazeta.pl. Dzięki tej zmianie serwisy czasopism - Avanti24, Logo24.pl czy Ladnydom.pl - będą mogły zwiększać swój zasięg i poprawiać wyniki, a także szybciej się rozwijać, korzystając z możliwości, jakie daje duża, internetowa struktura.

Dodatkowo, dzięki włączeniu oferty serwisów internetowych czasopism Agory do struktur segmentu Internet nastąpi integracja działań pozwalająca przygotować spójną strategię dalszego rozwoju content-to-commerce w spółce. Połączenie struktur sprzedaży i uzupełnienie kompetencji zespołów przyspieszy dynamikę wzrostu tego obszaru w całej Grupie Agora.

W zakresie merytorycznym serwisy czasopism Agory cały czas będą współpracowały z redakcjami tytułów prasowych, będą też integralną częścią nowych lub rozwijanych projektów okołowydawniczych.