Agora dzięki zespołowi Yieldbird jako pierwszy wydawca w Polsce wdrożyła w serwisach internetowych standard ads.txt*

Dział komunikacji korporacyjnej
04.10.2017
A A A
Zespół Yieldbird wdrożył w serwisach internetowych Agory standard ads.txt, zapewniając większą transparentność wykorzystania powierzchni reklamowych wydawcy. To odpowiedź na problemy występujące w ekosystemie programmatic, związane z nieuczciwymi praktykami reklamowymi oraz realizacja zaleceń IAB w tym zakresie.

Rozwiązanie ads.txt, opracowane przez IAB Tech Lab, jest odpowiedzią na dwa problemy coraz częściej występujące w ekosystemie reklamy programatycznej: podszywanie się pod znane domeny (tzw. domain spoofing) oraz nieuczciwą odsprzedaż powierzchni reklamowej w programatycznych aukcjach otwartych. Dzięki plikom ads.txt wydawcy mogą wzmocnić ochronę swojej marki przed nieznanymi źródłami reklamy programatycznej, a reklamodawcy zyskują pewność, że kupują oryginalne powierzchnie reklamowe.


Pliki ads.txt zostały zaimplementowane na powierzchniach reklamowych serwisów Gazeta.pl i Wyborcza.pl. Wdrożenia dokonał Yieldbird, spółka z Grupy Agora zajmująca się zarządzaniem powierzchnią reklamową i optymalizacją przychodów z reklamy programatycznej.

Coraz więcej domów mediowych oraz reklamodawców pyta nas o zgodność ze standardem ads.txt. Wdrażając go wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Jako wydawcy premium bardzo zależy nam, aby kupujący mieli dostęp do naszych powierzchni w sposób maksymalnie transparentny – mówi Paweł Dubiel, szef Działu rozwoju produktu reklamowego w Gazeta.pl.


O potrzebie implementacji plików ads.txt Yieldbird informuje wszystkich pozostałych wydawców, z którymi współpracuje. Dla każdego z nich eksperci spółki przygotowują zindywidualizowane pliki, w zależności od narzędzi wykorzystywanych do monetyzacji.

 
Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże rozwiązać problem nieuczciwych praktyk reklamowych. Zyskają na niej nie tylko marki, które będą mogły lepiej docierać do swoich odbiorców, ale także wydawcy, których powierzchnie nie będą sprzedawane kilkukrotnie w fikcyjny sposób – wyjaśnia Bartłomiej Chmiel, dyrektor zarządzający Yieldbird. 

To korzyść dla całej branży. Wprowadzanie takich standardów buduje i umacnia zaufanie do reklamy programatycznej – dodaje Tomasz Kryń, Head of Programmatic Premium w Yieldbird.

 
Wciąż niewielu wydawców zdaje sobie sprawę z potrzeby stosowania rozwiązania ads.txt. Analiza portalu MarTech Today pokazuje, że tylko 34 spośród 500 największych amerykańskich serwisów internetowych miało w sierpniu br. zainstalowane te niewielkie pliki tekstowe. Jednak liczba wydawców korzystających z tego rozwiązania stale wzrasta, m.in. dzięki zapowiedziom Google dotyczącym wycofania z narzędzia DoubleClick Bid Manager stron, które nie działają w standardzie ads.txt.

Aby zabezpieczyć wydawców przed spadkiem przychodów, Yieldbird przygotował dla nich specjalny przewodnik, w którym wyjaśnia, jak w prosty sposób zaimplementować standard ads.txt.

 
Yieldbird, spółka z Grupy Agora, jest jednym z liderów branży ad tech w Polsce. To zespół ekspertów zajmujących się zarządzaniem powierzchnią reklamową i optymalizacją przychodów z reklamy programatycznej, który wspiera wydawców poprzez zaawansowane narzędzia i strategie optymalizacji, rozwiązania dedykowane zespołom sprzedaży bezpośredniej, partnerstwa strategiczne i usługi konsultingowe oraz tworzenie dedykowanego oprogramowania dla firm z sektora mediów. Aktualnie w swoim portfolio ma już 250 wydawców z ponad 30 krajów w Azji, Ameryce Łacińskiej i w Europie. W kwietniu br. Yieldbird, jako jedyna firma z Polski, został finalistą konkursu The Drum Digital Trading Awards w kategorii The Best Ad Ops Team. Jury doceniło projekt obsługi kampanii reklamowych oraz monetyzacji powierzchni dla MailOnline, cyfrowego wydania „Daily Mail” – największej anglojęzycznej gazety online. Yieldbird obsługuje tego wydawcę na 17 rynkach w Europie oraz 13 rynkach w Ameryce Łacińskiej.

*Ads.txt to niewielkie pliki tekstowe zawierające informacje o platformach SSP, z których korzystają wydawcy.