Serwisy Agory w Facebook Audience Network

Dział komunikacji korporacyjnej
22.06.2017
A A A
Agora jest pierwszym wydawcą w Polsce, na którego stronach wyświetlane są reklamy sieci Facebook Audience Network w technologii header bidding. Reklamy sieci emitowane są na stronach mobilnych Gazeta.pl i Wyborcza.pl z zachowaniem tych samych zasad targetowania, pomiaru i emisji, które obowiązują na Facebooku.

- Rozbudowa oferty reklamowej w obszarze social media i programmatic jest dla nas ważnym kierunkiem rozwoju, a integracja z Facebookiem to naturalna konsekwencja tych działań. Dzięki temu reklamodawcy mogą kupować reklamy w otoczeniu naszych wysokiej jakości treści, wykorzystując przy tym niezwykle precyzyjne dane Facebooka - mówi Andrzej Purchla, szef Działu rozwoju produktu reklamowego w Gazeta.pl.

Reklamy z sieci Audience Network są wyświetlane na mobilnych stronach serwisów Agory, a do ich emisji wykorzystywana jest technologia header bidding. Za implementację rozwiązań Facebook Audience Network na stronach Agory odpowiada Yieldbird, spółka z Grupy Agora zajmująca się zarządzaniem powierzchnią reklamową i optymalizacją przychodów z reklamy programatycznej.

Audience Network to sieć reklamowa umożliwiająca rozszerzenie zasięgu kampanii i dotarcie do użytkowników Facebooka także poza tą platformą - w aplikacjach mobilnych i witrynach na różnych urządzeniach. Do sieci należą strony takich zagranicznych wydawców jak m.in. Washington Post, Daily Mirror, Shazam, The Huffington Post i India Today Group.

Dołączenie serwisów Agory do oferty Audience Network to efekt konsekwentnego budowania ich obecności w mediach społecznościowych. Gazeta.pl to najbardziej angażujący i najbardziej interaktywny portal na polskim Facebooku*, a miesięcznie ponad 33 mln wizyt w serwisach Gazeta.pl pochodzi z tej platformy**. W swojej ofercie portal posiada również najpopularniejsze na polskim Facebooku formaty social video: informacyjny NOW, kulinarny Haps, Myk! z pomysłami DIY i urodowy Ach!, a wszystkie materiały wideo Gazeta.pl w pierwszym kwartale br. zanotowały na Facebooku ponad 185,1 mln odsłon***. W kwietniu br. Gazeta.pl jako pierwsza w Polsce wprowadziła do swojej oferty dniówkę reklamową docierającą do użytkowników Facebooka - Social Home Page.


* źródło: Raport „Fanpage Trends”, Sotrender, styczeń 2017 r.
** źródło: Gemius Traffic, maj 2017 r.
*** źródło: dane opracowane przez Sotrender, styczeń-kwiecień 2017 r.

Zobacz także