Gazeta.pl NOW - nowa odsłona newsowego wideo

Dział komunikacji korporacyjnej
07.06.2017
A A A
Gazeta.pl NOW to nowa nazwa formatu wideo Gazeta.pl, który od ponad roku tworzony jest z myślą o użytkownikach mediów społecznościowych. Format zyskał nową identyfikację wizualną i stały, dedykowany obszar na stronie głównej portalu Gazeta.pl.

Gazeta.pl NOW to krótkie i atrakcyjne materiały wideo, w prosty sposób pokazujące ciekawe treści poprzez dynamiczne fragmenty wideo i tekst. Od lutego ub. r. pojawiały się na profilach Gazeta.pl na Facebooku, na stronach portalu i w osobnym serwisie pod nazwą WideoNews. Między styczniem a kwietniem br. newsowe wideo Gazeta.pl obejrzano na Facebooku prawie 48 mln razy - najwięcej spośród materiałów wideo o podobnej tematyce oferowanych przez inne media informacyjne*.

Nowa nazwa formatu jest prostsza i łatwiejsza do zapamiętania, a unowocześniona identyfikacja wizualna ułatwi lepsze powiązanie formatu z marką Gazeta.pl i pozostałymi formatami social video w ofercie portalu.
- Rozwijamy niesztampową, nowoczesną ofertę socialowego i portalowego wideo, do której świetnie pasuje nowa, odświeżona oprawa jednego z naszych najpopularniejszych formatów. Będziemy jeszcze szybsi i skuteczniejsi w opowiadaniu wciągających historii, do których przyzwyczailiśmy naszych użytkowników. Teraz także na stronie głównej Gazeta.pl - mówi Paweł Stremski, dyrektor portalu Gazeta.pl.

Gazeta.pl NOW pojawi się nie tylko na Facebooku, ale także na stronie głównej Gazeta.pl. Materiały dopasowane tematycznie do najważniejszych informacji danego dnia są prezentowane w nowym, specjalnym obszarze.

Popularność cyklu, który notuje na Facebooku około 10 mln emisji miesięcznie, pozwoliła rozwinąć strategię portalu w zakresie social video. Oprócz Gazeta.pl NOW, portal ma jeszcze trzy lifestyle'owe formaty social video: kulinarny Haps, Myk! z pomysłami DIY i urodowy Ach! tworzony we współpracy z youtuberami. W każdym z nich zamiast lektora wykorzystywane są napisy, a materiały trwają ok. 1-2 minut.

- Atrakcyjne formaty tworzone specjalnie z myślą o Facebooku, którego feed przejmuje częściowo rolę newsowych platform, to dziś jeden z megatrendów w internecie, a my jesteśmy na niego gotowi jako pierwsi w Polsce - dodaje Paweł Stremski, dyrektor portalu Gazeta.pl.

Zgodnie z danymi opracowanymi przez SoTrender w okresie od stycznia do kwietnia br. Gazeta.pl zanotowała 185,1 mln odsłon wideo na Facebooku - najwięcej ze wszystkich polskich portali*.


* źródło: dane opracowane przez SoTrender, styczeń-kwiecień 2017 r.

Zobacz także