Działalność telewizyjna Agory

A A A
Działalność telewizyjna Agory to z sukcesem uruchomiona Stopklatka TV, prowadzona wspólnie z Kino Polska.

Grupa Agora, działająca dotychczas w większości segmentów rynku medialnego w Polsce, od 2013 roku rozwija także swoją obecność na atrakcyjnym rynku telewizyjnym. Spółka wykorzystuje w tym celu swoje szerokie możliwości, w tym szereg rozpoznawalnych już marek oraz kompetencje jej zespołów.

Pierwszym krokiem Agory na rynku telewizyjnym było stworzenie i uruchomienie w 2014 roku wspólnie z partnerem Kino Polska S.A. kanału Stopklatka TV. 

Po blisko 2 latach działalności Grupa Agora zdecydowała się na kolejny krok - dzięki wygranej w konkursie na zagospodarowanie częstotliwości na MUX-8 przygotowała dla widzów telewizji naziemnej METRO - uniwersalny kanał o profilu lifestyle'owym. Kanał METRO został uruchomiony 2 grudnia 2016 r. na ósmym multipleksie telewizji naziemnej i już w pierwszym tygodniu emisji osiągnął najwyższą oglądalność spośród kanałów na MUX-8. 9 grudnia 2016 r. w ramach nawiązanej współpracy z Agorą Discovery Polska Sp. z o.o. nabyło 49 proc. udziałów spółki Green Content Sp. z o.o., nadawcy kanału. 1 września 2017 r. Discovery Polska zostało właścicielem 100% udziałów w spółce Green Content Sp z o.o., a Agora przestała być udziałowcem Green Content i właścicielem kanału METRO.

Za rozwój projektów telewizyjnych w Agorze odpowiada Agnieszka Sadowska, która jest członkiem zarządu Agory i spółki Stopklatka S.A.