Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

12 sierpnia 2016 / 07:20

Wyniki finansowe Grupy Agora w 2 kwartale 2016r.

Komunikat prasowy

W 2 kwartale 2016 r. przychody Grupy Agora utrzymywały się w trendzie wzrostowym. Do ich zwiększenia po raz kolejny przyczyniły się rosnące wpływy reklamowe segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet i Radio, a przede wszystkim - wzrost przychodów z działalności kinowej odnotowany dzięki wyższej niż rynkowa dynamice frekwencji w kinach sieci Helios.

Wyniki finansowe i osiągnięcia biznesów Grupy Agora w 2 kw. 2016 r. (porównanie r/r):

Przychody Grupy zwiększyły się do kwoty 296,2 mln zł. To głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios oraz zwiększenia przychodów segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet, Radio i Druk.

Dzięki wysokiej frekwencji kinowej o 20% wzrosły przychody Grupy ze sprzedaży biletów - do kwoty 31,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży w barach zwiększyły się o 23,1% do 12,8 mln zł. O 5% były wyższe przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym, które stanowiły 39,6 mln zł.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zmniejszyły się o 0,7% i wyniosły 150,5 mln zł. Ich spadek odnotowany w segmentach Prasa oraz Film i Książka częściowo skompensowały wyższe wpływy reklamowe segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet oraz Radio. Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw sięgnęła 34,2 mln zł i była niższa o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Wpływ na to miały głównie spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy w formie drukowanej oraz niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory. Warto jednak pamiętać, że niższe r/r przychody z działalności Wydawnictwa wynikają z olbrzymiego sukcesu komercyjnego gry Wiedźmin 3: Dziki Gon odniesionego w analogicznym okresie 2015 r. - przychody z tego tytułu wyniosły 14,9 mln zł. W 2 kwartale 2016 r. Grupa Agora odnotowała dodatkowe wpływy w wysokości 6,9 mln zł z tytułu sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej. Dodatkowo, nieznacznie niższe niż rok temu były też przychody z działalności filmowej.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora wzrosły o 2,9% i wyniosły 297,5 mln zł. To rezultat wyższych kosztów operacyjnych w segmentach Druk, Internet, Reklama Zewnętrzna, Film i Książka oraz Radio.

Wzrost kosztów usług obcych o 11,2% był spowodowany głównie wyższymi kosztami zakupu kopii filmowych oraz czynszów w segmencie Film i Książka, pośrednictwa sprzedaży reklam w segmencie Internet oraz Radio, a także kosztami realizacji kampanii w segmencie Reklamy Zewnętrznej. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zwiększyły się o 1,8%, głównie z uwagi na realizację planów rozwojowych oraz wzrost zatrudnienia w wybranych segmentach. Ta pozycja kosztowa zmniejszyła się jedynie w segmentach Prasa i Druk, przede wszystkim w związku z niższym zatrudnieniem etatowym. Wzrost kosztów zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów o 4,3% wynika głównie z rozwoju sieci kin Helios i wiąże się z rosnącymi przychodami ze sprzedaży w barach kinowych oraz z wyższych kosztów materiałów produkcyjnych. Natomiast koszty reprezentacji i reklamy Grupy wzrosły o 6,8% z uwagi na większą aktywność w obszarze dystrybucji filmowej oraz kinowej.

W związku ze wzrostem kosztów operacyjnych Grupy oraz brakiem projektów o skali zbliżonej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon EBITDA Grupy Agora w 2 kwartale 2016 r. wyniosła 22,9 mln zł, a strata operacyjna na poziomie EBIT 1,3 mln zł. Strata netto Grupy stanowiła 5,5 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,1 mln zł.

INFORMACJE DODATKOWE - WYNIKI SEGMENTÓW AGORY W 2 KW. 2016 R.

PRASA - ograniczenie kosztów operacyjnych


Segment Prasa odnotował spadek przychodów, głównie z uwagi na niższą sprzedaż reklam, co wiąże się z ogólnorynkowym ograniczeniem wydatków na reklamę w dziennikach - w 2 kwartale 2016 r. spadek ten w Polsce wyniósł 16%.

Przychody reklamowe1,2 w Gazecie Wyborczej zmniejszyły się o 21,3%, a w Metrocafe.pl 3,4 - o 12%. Natomiast czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 3,1%.

Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu zmniejszyły się o 2,8% do kwoty 31,7 mln zł - to efekt dalszej presji rynkowego trendu spadku sprzedaży egzemplarzowej prasy.

Koszty operacyjne segmentu5 zostały ograniczone o 3,7% do kwoty 71,0 mln zł. Przyczyniły się do tego niższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników, odnotowane głównie w wyniku niższego zmiennego elementu wynagrodzeń oraz niższego zatrudnienia etatowego, a także niższe koszty materiałów, energii, towarów i usług poligraficznych związane z mniejszym wolumenem druku tytułów własnych.

Od 4 czerwca 2016 r. Gazeta Wyborcza ukazuje się w odświeżonej makiecie, ze zmienionym układem treści i logo. Wyraźniej oddzielone są materiały informacyjne od komentarzy, prezentowanych obecnie na szarym tle, zmianie uległ również układ działów, a nową makietę dodatkowo zyskał flagowy dodatek Gazety Wyborczej - sobotni Magazyn Świąteczny .

FILM i KSIĄŻKA 6 - dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży biletów w kinach sieci Helios

Przychody segmentu Film i Książka wyniosły 70,7 mln zł i były tylko nieznacznie - o 0,6% - niższe niż w 2 kwartale 2015 r. Co istotne, na ich poziom odnotowany w ubiegłym roku znacząco wpłynęły przychody z koprodukcji i dystrybucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon , które wyniosły 14,9 mln zł. Na tegoroczne wyniki segmentu Film i Książka największy wpływ miała wysoka - wyższa niż rynkowa - frekwencja w kinach sieci Helios. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce zwiększyła się o blisko 10,9% w porównaniu z 2 kwartałem 2015 r. i sięgnęła prawie 8,4 mln biletów. Liczba widzów w obiektach Heliosa wyniosła ponad 1,7 mln i wzrosła o 13,4% w stosunku do 2 kwartału 2015 r. W połączeniu z wyższą średnią ceną biletów i sprzedażą w barach kinowych przełożyło się to na wyższe przychody ze sprzedaży biletów i z działalności barowej - odpowiednio o 20% i 23,1%.

Przychody Wydawnictwa Agory, działającego w ramach pionu Projekty Specjalne, wyniosły 16,6 mln zł i były niższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Znaczący wpływ na poziom przychodów Wydawnictwa Agory w 2015 r. miały wpływy z koprodukcji i dystrybucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon . W 2016 r. na przychody Wydawnictwa Agory pozytywnie wpłynęła sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej, która przyniosła 6,9 mln zł. Segment odnotował także nieznacznie niższe wpływy z tytułu działalności filmowej. W 2 kwartale 2016 r. NEXT FILM wprowadził do kin produkcję zagraniczną Opowieść o miłości i mroku oraz polski film #WszystkoGra .

Koszty operacyjne segmentu Film i Książka były o 1,7% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 r. i wyniosły 76,5 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły głównie realizowane działania rozwojowe - w efekcie zwiększyły się koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników odnotowane w związku z powiększeniem sieci kin o kolejne obiekty. Z tego względu wzrosły też koszty zużycia materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów.

W efekcie wynik operacyjny segmentu Film i Książka na poziomie EBITDA7 zmniejszył się do 1,5 mln zł, a strata operacyjna na poziomie EBIT7 wyniosła 5,8 mln zł. Porównując dane segmentu z analogicznymi okresami 2015 r. należy zwrócić uwagę, że istotny wpływ zarówno na poziom przychodów, jak i wynik operacyjny segmentu na poziomie EBIT i EBITDA7 w 2015 r. miały m.in. wpływy Wydawnictwa z koprodukcji i dystrybucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon .

Wydawnictwo Agory wydało w 2 kwartale 2016 r. 20 premierowych książek, 3 wydawnictwa muzyczne i 1 filmowe. W rezultacie Agora sprzedała około 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD.

W 2016 r. sieć kin Helios powiększy się o 5 kolejnych obiektów: w Gdańsku, Poznaniu, Przemyślu, Tomaszowie Mazowieckim oraz Wołominie. NEXT FILM wprowadzi też do kin kolejne produkcje filmowe -tytuły Sługi boże , Szkoła uwodzenia Czesława M., Jestem mordercą oraz Plac Zabaw . Filmy Sługi boże i Jestem mordercą powstały przy zaangażowaniu koprodukcyjnym Agory, natomiast Szkoła uwodzenia Czesława M . to film, którego Agora jest producentem wiodącym.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA 8 - znaczący wzrost przychodów i poprawa wyniku operacyjnego

W 2 kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży reklam9 na nośnikach AMS zwiększyły się do kwoty 45,1 mln zł. Istotny wpływ miała na to sprzedaż kampanii reklamowych na citylightach. Dynamika wzrostu przychodów reklamowych segmentu była wyższa niż na całym rynku wydatków na reklamę zewnętrzną i wyniosła 8,7%.

Koszty operacyjne segmentu zwiększyły się o 4,8%, głównie za sprawą wyższych kosztów realizacji kampanii oraz kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników.

Dzięki znaczącemu wzrostowi przychodów segment Reklama Zewnętrzna poprawił wyniki operacyjne - EBIT wzrósł o 20,2% i wyniósł 10,7 mln zł, EBIDTA sięgnęła 14,6 mln zł (wzrost o 21,7%), a marża EBITDA zwiększyła się do 31,9%. Pozycja spółki na rynku reklamy zewnętrznej jest silna, a jej udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną to obecnie blisko 37%.

W omawianym okresie AMS kontynuował prace nad budową kolejnych wiat przystankowych w Warszawie. Obecnie na ulicach stolicy znajduje się już ponad 1 000 wiat przystankowych - większość z nich jest już włączona do systemu sprzedaży.

INTERNET 10 - kolejny wzrost przychodów

W 2 kwartale 2016 r. segment Internet Agory odnotował wzrost przychodów11,12 o 9,0% do kwoty 43,5 mln zł - przede wszystkim za sprawą wyższej sprzedaży reklam w serwisach portalu Gazeta.pl, ze sprzedaży reklam i usług poprzez sieć reklamy internetowej AdTaily, dzięki konsolidacji spółki GoldenLine w wynikach segmentu i wyższym przychodom wygenerowanym przez serwisy o tematyce sportowej .

Koszty operacyjne segmentu Internet wzrosły o 10,9% do kwoty 35,7 mln zł, głównie z uwagi na zwiększenie kosztów dzierżawy powierzchni reklamowych m.in. w sieciach reklamowych (zwłaszcza w AdTaily) oraz konsolidację spółki GoldenLine.

Wynik operacyjny segmentu na poziomie EBIT7 wzrósł do 7,8 mln zł, a na poziomie EBITDA7 był nieznacznie niższy niż rok wcześniej i stanowił 9,0 mln zł.

W czerwcu 2016 r. łączny zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wśród polskich internautów wyniósł 61,8%, jednocześnie liczba użytkowników osiągnęła poziom 15,8 mln. Wykonali oni 690,3 mln odsłon i spędzili na stronach grupy Gazeta.pl średnio 1 godzinę. Liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych wyniosła 265,1 mln, a odsetek odsłon mobilnych w serwisach grupy Gazeta.pl wyniósł 38,4% i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalnych.

W 2 kwartale 2016 r. zespół Internetu Agory realizował działania skupione na wzmocnieniu pozycji swoich marek. Od kwietnia 2016 r. trwała ogólnopolska kampania wizerunkowa marki Sport.pl, promująca serwis oraz Sport.pl LIVE - najpopularniejszą polską aplikację sportową. Reklamy z hasłem Sport.pl to jest Twój live ukazały się w mediach internetowych, prasie, radiu, kinie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej przed turniejem Euro 2016 we Francji. Dodatkowo z okazji Euro 2016 Sport.pl uruchomił nową, szybszą wersję mobilną serwisu.

Segment Internet umacniał też swoją pozycję na rynku aplikacji mobilnych - od czerwca 2016 r. Gazeta.pl LIVE, najlepsza polska aplikacja informacyjna na urządzenia z systemem Android (najwyżej oceniana w swojej kategorii przez użytkowników Google Play) jest dostępna w zupełnie nowej wersji. Zyskała nowoczesną konstrukcję jeszcze bardziej ułatwiającą korzystanie, a także szereg funkcji, dzięki którym jej użytkownicy będą jeszcze szybciej otrzymywać interesujące ich informacje.

RADIO 13 - wzrost przychodów i poprawa wyniku operacyjnego

Przychody segmentu Radio wzrosły o 8,8% do kwoty 29,6 mln zł, a przychody ze sprzedaży radiowych usług reklamowych14 o 1,6%. Decydujący wpływ na ten wzrost miały wyższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych w kinach Helios. Koszty operacyjne segmentu Radio wzrosły do kwoty 24,3 mln zł. Wpłynęły na to wyższe koszty związane ze świadczeniem usług pośrednictwa sprzedaży reklam oraz koszty badań marketingowych ujmowane w pozycji usługi obce.

Dzięki kolejnemu wzrostowi wpływów segment odnotował poprawę wyników na poziomie EBIT i EBITDA, które wyniosły odpowiednio 5,3 mln zł oraz 6,0 mln zł.

Stacje radiowe Grupy Agora poprawiły swoje wyniki słuchalności - radiostacje muzyczne o 0,1pkt% do poziomu 4,0%, a Radio TOK FM o 0,3pkt% do 1,8%.

Segment Radio rozwija swoją bieżącą działalność i zabiega o nowe częstotliwości. W połowie marca 2016 r. Grupa Radiowa Agory rozpoczęła nadawanie programu Radia TOK FM dla mieszkańców Sieradza i okolic (nadajnik znajduje się w Zduńskiej Woli) na 105,4 FM. 22 lipca 2016 r. uruchomiono nadajniki w Bydgoszczy i Rzeszowie dzięki czemu stacja obecna jest już w 22 miastach. Natomiast Radio Złote Przeboje od połowy czerwca 2016 r. nadaje w woj. małopolskim ze Skomielnej Czarnej na częstotliwości 94,00 MHz.

DRUK 15 - wzrost przychodów segmentu

Przychody segmentu Druk z tytułu sprzedaży usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych były wyższe o 5,0% i wyniosły 39,6 mln zł. Koszty operacyjne segmentu zwiększyły się do kwoty 43,6 mln zł, głównie ze względu na umocnienie kursu wymiany EUR wobec PLN, co wpłynęło istotnie na ceny materiałów produkcyjnych oraz zmianę stawek za usługi transportowe. Zmieniła się również siatka dostaw. W efekcie segment odnotował stratę operacyjną na poziomie EBIT7.



Przypisy:

1 podane kwoty nie zawierają przychodów i pełnych kosztów wzajemnej promocji pomiędzy różnymi segmentami Grupy (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

2 w 2015 r. podane kwoty uwzględniają tylko część wpływów z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnym wydaniu Gazety Wyborczej, jak i wortalach internetowych GazetaPraca.pl, Domiporta.pl, Komunikaty.pl oraz serwisie Nekrologi.Wyborcza.pl) przypisaną drukowanemu wydaniu Gazety Wyborczej. Od 2016 r. wpływy z oferty dwumedialnej są w całości uwzględnione w przychodach ze sprzedaży reklam Gazety Wyborczej. Dodatkowo, od pierwszego kwartału 2016 r. w linii przychody ze sprzedaży wydawnictw Gazety Wyborczej prezentowane są również przychody ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej dziennika. Dane porównywalne za analogiczne okresy zostały odpowiednio przekształcone. Wcześniej przychody ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej Gazety Wyborczej ujęte były w pozycji pozostałe przychody;

3 w 2016 r. działalność dotycząca oferty custom publishing, która do końca 2015 r. była raportowana razem z wynikami Metrocafe.pl, została przesunięta do pionu Czasopism. Dane 2015 r. nie zostały przekształcone w tym zakresie.

4 podane kwoty to całkowite przychody Prasy bezpłatnej rozumiane jako wpływy z ogłoszeń oraz insertów w bezpłatnym dzienniku Metrocafe.pl (dawniej Metro), przychody z akcji specjalnych realizowanych w ramach projektów specjalnych Metrocafe.pl oraz wpływy z akcji realizowanych przez metroBTL.

5 koszty operacyjne segmentu związane z produkcją tytułów własnych Grupy rozliczane są na zasadzie alokacji kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z ich produkcją z segmentu Druk.

6 segment Film i Książka zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek Helios S.A. i NEXT FILM Sp. z o.o., tworzących grupę Helios, oraz pionu Projekty Specjalne obejmującego m.in. działalność Wydawnictwa oraz działalność związaną z produkcją filmów.

7 EBIT i EBITDA dla segmentu Prasa, Film i Książka, Internet oraz Druk wyliczane są po kosztach bezpośrednio przypisanych do danego segmentu lub pionu operacyjnego Grupy, bez alokacji kosztów ogólnofirmowych Spółki (np. kosztów zarządu, większości kosztów pionów wspomagających Spółki), które są zawarte w pozycjach uzgadniających.

8 segment Reklama Zewnętrzna zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek AMS S.A. i Adpol Sp. z o.o., wchodzących w skład grupy AMS.

9 podane kwoty nie zawierają przychodów i kosztów (bezpośrednich zmiennych) promocji innych działalności Grupy Agora na nośnikach grupy AMS, jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

10 segment Internet zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu Internet Agory S.A., Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o., Sport4People Sp. z o.o., Sir Local Sp. z o.o., od stycznia 2016 r. - GoldenLine Sp. z o.o. Od marca 2016 r. agencja SearchLab funkcjonuje jako spółka zależna - Optimizers Sp. z o.o. (wcześniej SearchLab Sp. z o.o.).

11 podane kwoty nie zawierają pełnych kosztów i przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi działalnościami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji. Dane uwzględniają również eliminację wzajemnej sprzedaży pomiędzy pionem Internet, Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o., Sport4People Sp. z o.o., Sir Local Sp. z o.o., Goldenline Sp. z o.o. oraz Optimizers Sp. z o.o.

12 w 2015 r. podane kwoty zawierają m.in. alokowane wpływy z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w Gazecie Wyborczej, jak i wortalach internetowych GazetaPraca.pl, Domiporta.pl i Komunikaty.pl oraz w serwisie Nekrologi.Wyborcza.pl). Od 2016 r. wpływy z oferty dwumedialnej oraz wpływy z ogłoszeń w serwisach Komunikaty.pl i Nekrologi.Wyborcza.pl nie są alokowane do pionu Internet.

13 segment Radio zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu radiowego w Agorze S.A., wszystkich radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej TOK FM, wchodzących w skład Grupy Agora, czyli: 23 stacji lokalnych nadających pod marką Złote Przeboje, 4 stacji lokalnych nadających pod marką Rock Radio (od 1 marca 2016 r.; w 2015 r. i w okresie styczeń - luty 2016 r. pod marką Rock Radio nadawało 7 stacji lokalnych), 7 stacji lokalnych nadających pod marką Radio Pogoda (3 stacje od 12 czerwca 2015 r., 4 stacje od 31 lipca 2015 r., 7 stacji od 1 marca 2016 r.) oraz ponadregionalnej stacji TOK FM obejmującej 22 obszary miejskie (22 lipca 2016 r. Radio TOK FM rozpoczęło nadawanie w Bydgoszczy i Rzeszowie).

14 przychody ze sprzedaży reklam obejmują sprzedaż własnego i obcego czasu antenowego związaną ze świadczonymi usługami pośrednictwa. Podane kwoty nie zawierają przychodów i pełnych kosztów wzajemnej promocji pomiędzy różnymi działalnościami Grupy (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

15 segment Druk obejmuje skonsolidowane pro-forma dane pionu Druk Agory S.A. oraz Agory Poligrafii Sp. z o.o.

Źródła danych:

Rynek reklamy: dane dotyczą reklam i ogłoszeń w sześciu mediach (prasa, radio, telewizja, reklama zewnętrzna, internet, kino). W niniejszym sprawozdaniu Agora skorygowała dane dotyczące wydatków na reklamę w dziennikach oraz rynku reklamy zewnętrznej w drugim kwartale 2015 r. oraz wartości wydatków na reklamę w dziennikach i internecie w pierwszym kwartale 2016 r.

O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, prezentowane w sprawozdaniu za 2 kw. 2016 r. niniejszego komentarza dane dotyczące poziomu rynkowych wydatków na reklamę w prasie i radiu są szacowane przez Agorę z uwzględnieniem poziomu średniego rabatu i podawane są w cenach bieżących. Z tego też względu, biorąc pod uwagę presję rabatową i wyprzedaż przez media czasów/powierzchni reklamowej, dane te mogą być obarczone pewnymi błędami, które mogą być korygowane na bieżąco. Dane dla prasy dotyczą jedynie ogłoszeń wymiarowych, z pominięciem insertów, ogłoszeń drobnych i nekrologów. Jako podstawę do szacunków użyto wydatków cennikowych z następujących źródeł: monitoring Kantar Media, monitoring Agory S.A.

Wydatki na reklamę w telewizji, kinie i w internecie oparte są na szacunkach domu mediowego Starlink; szacunki rynku telewizyjnego obejmują kwoty związane z emisją regularnej reklamy oraz wskazań sponsorskich wraz z lokowaniem produktu, nie zawierają natomiast kwot związanych z telezakupami lub innymi formami promocji.

Szacunki rynku internetowego obejmują, oprócz wydatków na reklamę graficzną (display), także wydatki na reklamy w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing), e-mail marketing oraz wydatki na reklamę wideo.

Dane dotyczące sprzedaży biletów do kin: dane dotyczące sprzedaży biletów w kinach Helios są danymi księgowymi, raportowanymi zgodnie z pełnymi okresami kalendarzowymi. Dane dotyczące sprzedaży biletów są szacunkami grupy Helios sporządzanymi w oparciu o dane Boxoffice.pl na podstawie danych przekazywanych od dystrybutorów kopii filmowych. Sprzedaż biletów do kina raportowana jest w okresach, które nie są tożsame z kalendarzowym miesiącem, kwartałem czy rokiem. Liczba sprzedanych biletów w danym okresie mierzona jest począwszy od pierwszego piątku danego miesiąca, kwartału czy roku do pierwszego czwartku przypadającego w następnym miesiącu, kwartale czy roku raportowym.

Dane dotyczące liczby użytkowników (real users), odsłon oraz czasu spędzonego przez użytkowników: badanie Gemius PBI. Dane obejmują użytkowników w wieku 7 lub więcej lat, łączących się z serwerów znajdujących się na terenie Polski i dotyczą domen przypisanych do Agory SA w prowadzonym przez Gemius SA Rejestrze Usługodawców i Grup Usługodawców. Dane o serwisach Grupy Gazeta.pl audytowane są przez Gemius SA.

Od maja 2016 obowiązuje nowa metodologia badania Gemius PBI i tym samym wyniki nie są porównywalne z okresami poprzednimi. Wg nowych zasad dane są prezentowane dla platform PC i mobile, a także raportowany jest łączny zasięg (platformy desktop + mobile). Zmianie uległ także m.in. sposób ważenia danych oraz definicje wskaźników.

Dane platformy mobile odzwierciedlają ruch przez www, natomiast w chwili obecnej nie wliczają użytkowników i odsłon generowanych poprzez aplikacje mobilne (Gazeta.pl LIVE, Sport.PL LIVE, Moje Dziecko, Moja Ciąża, Tuba.fm).

Dane dotyczące udziału w wydatkach na reklamę zewnętrzną: raport IGRZ o sytuacji reklamy OOH w Polsce opracowany przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej we współpracy z firmą Starlink.

Dane o udziałach w słuchalności: badanie RadioTrack, przeprowadzanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC (wszystkich miejsc słuchania, wszystkich dni słuchania i wszystkich kwadransów) w całej populacji i grupie wiekowej 15+ za kwiecień-czerwiec: próba dla 2015 r.: 21 048; dla 2016 r.: 20 970; za okres styczeń-czerwiec: próba dla 2015 r.: 41 955; dla 2016 r.: 41 977.


Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.