Komunikat prasowy
Już po raz 11. Fabryka św. Mikołaja działała we Wrocławiu, zbierając pieniądze na wsparcie potrzebujących dzieci. Dzięki charytatywnej akcji wrocławskiej "Gazety Wyborczej" do najuboższych dzieciaków trafiły świąteczne paczki, a Dolnośląskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Porażeniem Mózgowym "Ostoja" otrzymało czek na ponad 220 tys. zł, które zostaną przeznaczone na budowę ogrodu sensorycznego.
Już od 11 lat we Wrocławiu pod koniec roku otwiera się Fabryka św. Mikołaja. Zespół wrocławskiej "Gazety Wyborczej" zbiera pieniądze od sponsorów, by przygotować prezenty dla tysiąca najbardziej potrzebujących dzieci z Wrocławia i okolic. Akcja wspiera również instytucje, które służą wrocławianom.
- Prowadzimy w "Gazecie Wyborczej Wrocław" różne akcje - polityczne i społeczne, ale Fabryka św. Mikołaja jest wyjątkowa. W tym roku padł kolejny rekord - zespołowi "Wyborczej" udało się zebrać niebagatelną kwotę 300 tys. zł. A w ciągu 11 lat działania Fabryki zgromadziliśmy ponad milion zł i obdarowaliśmy 12 tys. dzieci. I jak tu nie wierzyć w św. Mikołaja - mówi Ilona Byra, wydawca regionalny "Gazety Wyborczej".
W tym roku, dzięki hojności wrocławskich przedsiębiorstw, Fabryce św. Mikołaja udało się zebrać w sumie 298 670 tysięcy złotych! To kolejna rekordowa kwota - co roku zwykle udaje się zebrać więcej pieniędzy niż w roku poprzednim.
Największą wpłatę w całej historii akcji - 100 tys. zł zaoferowała firma Profit Development SA, która wspiera Fabrykę św. Mikołaja od początku i została uhonorowana tytułem Partnera akcji.
Tysiąc dzieci z Wrocławia i okolic, wskazanych przez szkolnych pedagogów, zostało obdarowanych prezentami od św. Mikołaja.
Relacja z 11. Finału Fabryki św. Mikołaja - na Wyborcza.pl
Drugim celem tegorocznej akcji było wsparcie Dolnośląskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży "Ostoja", a konkretnie - wybudowanie pierwszego we Wrocławiu ogrodu sensorycznego, który jest niezbędny w terapii niepełnosprawnych dzieci.
W czwartek, 18 grudnia br. stowarzyszenie otrzymało od Fabryki św. Mikołaja czek na 220 084,84 zł. Dzięki zgromadzonym pieniądzom prace nad budową rozpoczną się już wiosną - ogród powstanie obok ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjnego przy ul. Górnickiego. Będzie służyć nie tylko podopiecznym "Ostoi", ale również dzieciom z przedszkoli integracyjnych czy niepełnosprawnym z innych wrocławskich ośrodków, a podczas drzwi otwartych - wszystkim mieszkańcom.
Relacja z wręczenia czeku - na Wyborcza.pl
W tym roku Fabryce św. Mikołaja pomogli:
- Profit Development SA - 100 tys Złoty Sponsor i Partner Akcji
- Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA - 40 tys. Złoty Sponsor
- Fundacja Rosa - 35 tys. Złoty Sponsor
- Fundacja Hasco-Lek - 35 tys. zł Złoty Sponsor
- Titanum Sp. z o.o.
- Temar Deweloper SKA
- Volvo Polska
- FM Group Polska
- Kancelaria Prawna Schampera Dubis, Zając i Wspólnicy sp.k.
- Dom Aukcyjny Dawro
- Przedsiębiorstwo Handlowe Key Sp. z o.o.
- Dolnośląska Fundacja Rozwoju Ochrony Zdrowia
- AmRest Sp. z o.o.
- Cargill Poland Sp. z o.o.
- Artcom Systemy Radiokomunikacyjne
- Kancelaria Adwokacka adw. Agnieszka Kluszczyńska
- Viessmann Sp. z o.o.
- Rudy Consulting Sp. z o.o.
- Przedsiębiorstwo Budowlane Atom Sp. z o.o.
- Tarczyński S.A.
- PR Expert
- Multi Grupa
- Osiński i Syn Sp. Jawna
- Szkoła Języka Angielskiego International House
- Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja
- STP Multifood
- International Playschool
- Polskie Koleje Państwowe S.A.
Fabryka św. Mikołaja to akcja charytatywna wrocławskiej "Gazety Wyborczej". W ciągu 11 lat organizatorzy działań zebrali ponad milion złotych i obdarowali prezentami ponad 12 tys. dzieci. Zebrane fundusze wsparły też m.in. fundację Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci czy Klinikę Chirurgii i Urologii Dziecięcej przy ul. M. Curie-Skłodowskiej, dla której Fabryka pracowała przez kilka lat z rzędu.