Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

15 grudnia 2014 / 12:05

Największa fala popularności biegania przed nami - wyniki pierwszego w Polsce raportu o bieganiu

Największa fala popularności biegania przed nami - wyniki pierwszego w Polsce raportu o bieganiu
Komunikat prasowy

Prawie połowa biegaczy przyznaje, że biega dopiero od roku lub krócej. Oznacza to, że największa fala popularności tej dyscypliny w Polsce dopiero przed nami - wynika z "Narodowego Spisu Biegaczy 2014", który został przygotowany przez serwis PolskaBiega.pl. Raport został pobrany prawie 20 tys. razy w ciągu 3 dni od premiery.

- Nikt w Polsce nie badał do tej pory populacji biegaczy, a przecież to coraz istotniejsza grupa społeczna, nie tylko osoby podążające za modą na zdrowy styl życia. To właśnie społeczny wymiar akcji był dla nas szczególnie ważny. Chcieliśmy, żeby ludzie zamanifestowali, że biegają i pokazali, jak dużo ich jest - mówi Magdalena Sołtys, szefowa serwisu i akcji społecznej Polska Biega, twórczyni i koordynatorka "Narodowego Spisu Biegaczy 2014". - W spisie wzięło udział ponad 60 tys. osób, co czyni go największym tego typu opracowaniem w Polsce - dodaje.

Jak podaje "Narodowy Spis Biegaczy 2014" prawie połowa (45 proc.) biegaczy przyznaje, że biega dopiero od roku lub krócej, co oznacza, że największa fala popularności tej dyscypliny w Polsce dopiero przed nami.

Statystyczny polski biegacz to wciąż raczej mężczyzna niż kobieta (61 proc vs. 39 proc.). Wyniki pokazują, że biegają głównie mieszkańcy dużych miast w wieku między dwadzieścia kilka a trzydzieści kilka lat. Większość (59 proc.) trenuje 2-3 razy w tygodniu, przede wszystkim dla zdrowia i kondycji (94 proc.), a często też by się odstresować (62 proc.). Jesteśmy samotnymi długodystansowcami - aż 85 proc. ankietowanych biega w samotności.

Charakterystyczne dla polskiego biegacza okazało się korzystanie z aplikacji biegowych. Robi to aż 70 proc. respondentów. Tyle samo podczas biegania słucha muzyki.

- Bieganie zasługuje na analizę, bo jest coraz szerzej obecne w naszym życiu. To fenomen społeczny, wspaniała dyscyplina sportowa, a także rosnący biznes i praca dla wielu z nas - tłumaczy Maciej Żyto, szef rozwoju biznesu projektu Polska Biega. - "Narodowy Spis Biegaczy 2014" jest unikalnym źródłem informacji dla producentów i dystrybutorów sprzętu biegowego, organizatorów biegów, przedstawicieli handlu sprzętem biegowym i dostawców usług w tej kategorii, a także samych biegaczy - dodaje.

Raport zbiera dane z 60 tys. anonimowych ankiet, wypełnianych w dniach 23 maja-30 września br. Każdy kwestionariusz składał się z ok. 25 pytań dotyczących biegania.

Z "Narodowego Spisu Biegaczy 2014" można dowiedzieć się m.in. kim jest polski biegacz, w jaki sposób dobiera sprzęt sportowy, a także jak dba o zdrowie i odpowiednią dietę. Raport zbiera też informacje o zwyczajach biegowych, sposobach treningu oraz motywacji Polaków do biegania.

Raport można pobrać ze strony: spisbiegaczy.pl.

Projekt Polska Biega to przede wszystkim serwis PolskaBiega.pl, który jest zasięgowym liderem wśród portali biegowych w Polsce. To również akcja społeczna, prowadzona przez Agorę od 2006 roku, dzięki której w 2014 roku 135 tys. biegaczy w ciągu jednego weekendu pobiegło w 620 biegach w całym kraju. Projekt Polska Biega poprzez nowe działania, takie jak "Narodowy Spis Biegaczy 2014", staje się animatorem rynku biegowego, partnerem dla każdego biznesu biegowego oraz głównym źródłem wiedzy dla biegaczy.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.