Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

14 grudnia 2012 / 14:33

"Ala ma siniaki" zwycięzcą 13. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

Komunikat prasowy

Ponad 500 prac walczyło o nagrodę główną w konkursie zorganizowanym pod hasłem "Przemoc. Twoja sprawa" w 13. edycji Galerii Plakatu AMS. Zwyciężył Marcin Kiedos z Częstochowy. Wyróżnienia zdobyli: Małgorzata Będowska, Adam Chwesiuk, Czesław Kabala, Joanna Rzezak i Robert Widomski.

- Autor zwycięskiej pracy na plakacie umieścił tylko trzy słowa będące parafrazą zdania, od którego chyba każdy w Polsce rozpoczyna naukę pisania - mówi członkini jury Katarzyna Miller, psychoterapeutka. - Wyobrażenie radosnej dziewczynki z warkoczykami, która "ma kota" zastępuje wizja brutalnej rzeczywistości, gdzie Ala jest bita. Plakat ten - bardzo subtelny w formie - jest jednocześnie niezwykle sugestywny - dodaje Katarzyna Miller.

- Uznaliśmy, że "Ala ma siniaki" dociera bardzo głęboko, porusza i zmusza do reagowania, a takie właśnie było zadanie konkursowe - zaprojektować plakat, który wzywa do niepozostawania obojętnym na przemoc, obalenia stereotypu "nie wtrącam się, to nie moja sprawa" - dodaje Magdalena Łapińska, graficzka.

Do ostatniej chwili ze zwycięzcą konkurował projekt autorstwa Joanny Rzezak nawiązujący do stylistyki plakatu propagandowego z prowokacyjnym hasłem "Twoja niemoc wspiera przemoc". Ilustruje go zaciśnięta dłoń z wysuniętym palcem wskazującym na każdego przechodnia, który swoim zaniechaniem "wspiera przemoc". Oprócz pracy Marcina Kiedosa ten właśnie plakat pojawi się w grudniu na ulicach polskich miast. Pozostałe wyróżnienia zdobyli: Małgorzata Będowska, Adam Chwesiuk, Czesław Kabala i Robert Widomski.

Werdykt jury został ogłoszony podczas wernisażu w Warszawie 14 grudnia 2012 r. Tegorocznemu konkursowi towarzyszy - niezależne od wyboru jury - głosowanie internatów, którego wynik poznamy 4 stycznia 2013 r.

W jury znaleźli się:

oMałgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
oMaciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
oRenata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia",
oJanusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
oPaweł Heinze, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Leo Burnett Warsaw,
oAgnieszka Jucewicz-Kwaśniewska, redaktor naczelna "Wysokich Obcasów",
o Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
o Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
o Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka.


Patronem głównym 13. edycji konkursu są "Wysokie Obcasy" - sobotni magazyn "Gazety Wyborczej". Patronami medialnymi tej edycji są: "Gazeta Wyborcza", portal Gazeta.pl, dziennik "Metro", Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn "K MAG". Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem - Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.



Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.



***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac - jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowy) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyło się dwanaście edycji konkursu:

Zapraszamy do... - promocja miast i regionów Polski

Popatrz w chmury, zostaw mury! - walka z wandalizmem

Bądź mądry - czytaj prasę - promocja czytelnictwa prasy

Wszyscy jedziemy na jednym wózku - uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych

20. Międzynarodowe Biennale Plakatu - plakat reklamujący Biennale Plakatu

Zostaw samochód - daj odetchnąć miastu - promocja komunikacji miejskiej

Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota - społeczna rola internetu

Myśl rowerowo! - promocja roweru jako środka komunikacji w miastach

Fryderyku! Wróć do Warszawy! - związki Fryderyka Chopina z Warszawą

Skłodowska-Curie była kobietą - wspieranie starań kobiet o równouprawnienie

Dzisiaj Polska! - promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej

Miłość nie cukierki - najlepiej w rodzinie - jeśli nie biologicznej, to w zastępczej.




Między innymi za konkursy Galerii Plakatu firma AMS otrzymała tytuł Sponsora Roku arts & business w konkursie Arts & Business Awards 2007. Doceniono konsekwentne wsparcie dla instytucji kultury, promocję wydarzeń kulturalnych oraz działania edukacyjne w ramach konkursów Galerii Plakatu AMS. Galeria Plakatu AMS została także wyróżniona w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny oraz nagrodzona przez WiK dyplomem ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej. Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury.



AMS jest czołową firmą na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Od września 2002 roku jest częścią Grupy Agora.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.