Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

11 maja 2012 / 07:54

Wyniki finansowe Grupy Agora za 1 kwartał 2012 r.

Komunikat prasowy

Wyniki finansowe Grupy Agora za 1 kwartał 2012 r.



mln zł1 kw. 20121 kw. 2011zmiany r/r
Przychody281,3295,8(4,9%)
Koszty283,4285,6(0,8%)
EBIT(2,1)10,2-
Zysk /strata netto(1)7,1-
Zysk /strata netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej(1,5)6,1-
Marża EBIT(0,7%)3,4%(4,1pkt%)
EBITDA2132,2(34,8%)
EBITDA operacyjna(1)21,936,7(40,3%)
Marża EBITDA operacyjna(1)7,8%12,4%(4,6pkt%)


Dane za 1 kwartał 2012 r. (porównanie r/r):

Według szacunków Grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły około 1,7 mld zł (spadek o ponad 1,5%).

Przychody Grupy wyniosły 281,3 mln zł (spadek o 4,9%), w tym sprzedaż reklam wyniosła 149,4 mln zł (spadek o 5,3%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 42,7 mln zł (spadek o 16,4%), sprzedaż biletów do kin wyniosła 37,6 mln zł (spadek o 9,2%), a pozostała sprzedaż wzrosła o 13,4% do 51,6 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy zmniejszyły się o 0,8% do 283,4 mln zł. Spadek ten wynika z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę o 24,9% oraz z niższych o 80% niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.

Marża EBITDA operacyjna(1,2) segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza , Metro , Projekty Specjalne, pion Druku Agory S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 18,2%.

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej(3) wyniosła 50,4 mln zł (spadek o 18,6%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 29,6 mln zł (spadek o 10,8%). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 271 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 37 %.

Przychody pionu Prasa Bezpłatna(4) ze sprzedaży reklam(5) wzrosły o 11,3% do 6,9 mln zł, a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 1,5 pkt% do ponad 5%. Wynik operacyjny EBIT(2) pionu był pozytywny i wzrósł w stosunku do zeszłego roku o 0,9 mln zł.

Przychody segmentu Internet(6) Agory wyniosły 25,8 mln zł i nieznacznie się obniżyły (o 0,4%), w tym przychody z reklam internetowych(7) wyniosły 19,5 mln zł i wzrosły o 8,3%. W lutym 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 61,6%, co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Przychody segmentu Kino(8) wyniosły 53,8 mln zł i zmniejszyły się o 2,7% na skutek niższej sprzedaży biletów w kinach Heliosa, która wyniosła ponad 2,1 mln sztuk (spadek o 13,5%). EBITDA operacyjna segmentu wyniosła 8,6 mln zł.

Grupa AMS(9) zwiększyła przychody z reklam(10) o 2,9% do 36 mln zł, poprawiła wynik operacyjny EBIT o 15% i uzyskała pozytywny wynik EBITDA operacyjna na poziomie 3,1 mln zł (wzrost o 3,3%). Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 31%.

Segment Radio(11) Agory zwiększył przychody o 6,7% do 19,2 mln zł, natomiast jego koszty wyniosły 21,2 mln zł (wzrost o 14%). Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,8% (wzrost o 1 pkt%).

Przychody segmentu Czasopisma(12) wyniosły 16 mln zł (spadek o 10,1%). a koszty wyniosły 14,6 mln zł. Segment osiągnął pozytywny wynik operacyjny na poziomie EBIT(1,2) i EBITDA operacyjna(1,2) w wysokości 1,4 mln zł.

Wyniki rynkowe i finansowe przedsięwzięć Grupy Agora w 1 kw. 2012 r. (porównanie r/r):

GAZETA WYBORCZA

Gazeta Wyborcza była liderem wśród dzienników opiniotwórczych ze średnim rozpowszechnianiem płatnym na poziomie 271 tys. egz. (spadek o 15,2%). Rozpowszechnianie płatne Rzeczpospolitej wyniosło 119 tys. egz. (spadek o 13,7%), Dziennika Gazety Prawnej - 105 tys. egz. (wzrost o 1,6%), Faktu - 399 tys. egz. (spadek o 3,7%), a Super Expressu - 169 tys. egz. (spadek o 6%). W omawianym okresie Gazeta Wyborcza była najpoczytniejszym dziennikiem opiniotwórczym w Polsce docierając do 3,82 mln czytelników (12,7% zasięgu, CCS). Przychody Gazety z reklam(3) wyniosły 50,4 mln zł (spadek o 18,6%). W 1 kw. 2012 r. zespół Gazety Wyborczej zaproponował czytelnikom nowości: poniedziałkowy magazyn historyczny Ale historia! oraz nowy kwartalnik Filmowy. Magazyn do czytania , a użytkownicy Kindle'a uzyskali dostęp do treści z Gazety Stołecznej i z Dużego Formatu . Odmieniony Magazyn Świąteczny - sobotnie wydanie Gazety Wyborczej - otrzymał wyróżnienie w międzynarodowym konkursie projektowania prasowego The Best of Newspaper Design w kategorii Redesigns Overall Newspaper.



METRO

Przychody pionu Prasa Bezpłatna(4) ze sprzedaży reklam(5) wzrosły o 11,3% do 6,9 mln zł, a wpływy Metra z ogłoszeń wymiarowych wzrosły o 10,8% przy spadku wydatków na reklamę wymiarową w dziennikach o prawie 17,5%. Dzięki temu udział Metra w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 1,5 pkt% do ponad 5%. Metro zwiększyło też swój udział w wydatkach na reklamę w dziennikach ogólnopolskich (o prawie 1 pkt% do ponad 4%), w dziennikach stołecznych (o ponad 5,5 pkt% do 18,5%) i w dziennikach lokalnych (o 1 pkt% do prawie 4%). Bezpłatny dziennik Agory uzyskał dobre wyniki czytelnictwa, docierając do 1,79 mln osób (5,9% zasięgu, CCS) i miał 0,7 mln czytelników więcej niż Rzeczpospolita oraz o 1,1 mln czytelników więcej niż Dziennik Gazeta Prawna . Dzięki dobrym wynikom sprzedaży i redukcji kosztów pion wypracował zysk na poziomie EBITDA operacyjna(1,2) w wysokości 0,6 mln zł, który był wyższy niż rok wcześniej o 0,9 mln zł. W 1 kw. 2012 r. Metro zaproponowało nowe wydanie specjalne - Metro w Twoim mieście , które ukazuje się raz w miesiącu w kilku wybranych miejscowościach, również w tych, w których nie jest rozdawane codzienne wydanie Metra . Tytuł ma charakter lifestyle'owo - konsumencki, a redakcja porusza w nim tematy kulturalne i sprawy dotyczące życia w mieście.

PROJEKTY SPECJALNE

Przychody pionu Projekty Specjalne wyniosły 8,2 mln zł. Agora rozpoczęła wydawanie 2 nowych kolekcji i zaproponowała 7 projektów jednorazowych, sprzedając 0,3 mln książek i książek z płytami CD i DVD. Choć wynik operacyjny EBIT1,2 pionu był lepszy niż rok wcześniej o 1 mln zł, to był on negatywny i wyniósł 0,2 mln zł.



INTERNET

Przychody segmentu Internet6 Agory z reklam internetowych(7) wzrosły o 8,3% do 19,5 mln zł przy rynkowym wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing o około 7%, natomiast przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach spadły o 23,8%. Koszty segmentu wzrosły nieznacznie - o 0,8% - do poziomu 24,7 mln zł. W lutym 2012 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wyniósł 61,6%, a liczba ich użytkowników wzrosła do 11,9 mln osób. Grupa Gazeta.pl znalazła się w pierwszej trójce polskich portali, a segment osiągnął pozytywny wynik EBITDA operacyjna1,2 na poziomie 2,6 mln zł. W 1 kw. 2012 r. Agora uruchomiła sieć reklamy lokalnej Local Power łączącą potencjał promocyjny serwisów grupy Gazeta.pl, lokalnych wydań Gazety Wyborczej i kilkudziesięciu partnerskich serwisów lokalnych. Agora została też wyłącznym partnerem Skype w Polsce i dzięki tej współpracy może poszerzyć reklamowe portfolio grupy Gazeta.pl, zwłaszcza w zakresie formatów rich media. Dla użytkowników iPadów powstała specjalna aplikacja do przeglądania wybranych artykułów poświęconych innowacyjnym technologiom, galerii zdjęć i materiałów wideo z serwisu Next.Gazeta.pl.

KINO

Przychody z działalności Heliosa wyniosły 53,8 mln zł i obniżyły się o 2,7%, głównie w związku z frekwencją w kinach Heliosa, która wyniosła ponad 2,1 mln widzów i zmniejszyła się o 13,5%. Koszty działalności kinowej wyniosły 49,8 mln zł, a EBITDA operacyjna spółki sięgnęła 8,6 mln zł. Helios kontynuuje cyfryzację swoich kin. Na koniec sierpnia 2010 r. sale kinowe sieci były wyposażone w 24 projektory cyfrowe z możliwością wyświetlania filmów w systemie 3D, a do końca marca 2012 r. zamontowano w nich kolejnych 98 projektorów cyfrowych, w tym 66 wyposażone w system do wyświetlania filmów w technologii 3D. W marcu 2012 r. Helios uruchomił swoje 27. kino - nowoczesny 5-salowy multipleks w Grudziądzu.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA

Przychody grupy AMS z reklam(10) wzrosły o 2,9% do 36 mln zł, a szacowany udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 31%. Grupa AMS osiągnęła pozytywny wynik EBITDA operacyjna(1,13) w wysokości 3,1 mln zł. W związku z niezakończonym postępowaniem o udzielenie koncesji na budowę i utrzymanie wiat przystankowych m.st. Warszawa ogłosiło konkurs ofert na ich tymczasową obsługę. Zwycięzcą konkursu została spółka Adpol (spółka zależna AMS S.A.), która podpisała umowę na dzierżawę 477 wiat przystankowych. Umowa obowiązuje do końca 2014 r., z zastrzeżeniem stopniowej likwidacji wiat objętych umową w następstwie rozstrzygnięcia postępowania koncesyjnego.

RADIO

Przychody radiostacji Agory z reklam(14) wyniosły 18,8 mln zł i wzrosły o 6,2% przy rynkowym spadku wydatków na reklamę radiową o prawie 1,5%. Stacje muzyczne Grupy zwiększyły swój udział w słuchalności o 1 pkt% do poziomu 7,8%. W lutym 2012 r. Grupa Radiowa Agory przy współpracy z Canal+ Cyfrowy udostępniła abonentom Cyfry+ bezpłatną aplikację tuba.FM, która pozwala na tworzenie własnych kanałów muzycznych w internecie, a od marca Radio Złote Przeboje współpracuje z popularnym programem telewizyjnym Jaka to melodia? przygotowywanym przez TVP. Stacja będzie partnerem radiowym i sponsorem najbliższych dwóch sezonów teleturnieju.

CZASOPISMA

Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 16 mln zł (spadek o 10,1%). Sprzedaż wydawnictw wyniosła 6,8 mln zł, a średnie rozpowszechnianie płatne miesięczników Agory było na poziomie sprzed roku. Przychody z reklam(5) wyniosły 9 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 9.5%. Koszty segmentu wyniosły 14,6 mln zł, a EBITDA operacyjna(1,2) wyniosła 1,4 mln zł. W marcu do kiosków trafił magazyn Cztery Kąty w nowej szacie graficznej i z nowymi rubrykami, a serwis logo24.pl pojawił się w odświeżonej wersji, oferując użytkownikom nowe rubryki.

Perspektywy



RYNEK REKLAMY W 2012 R.

Obserwując bieżącą sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy Spółka podtrzymuje swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. Według nich wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2012 r. wyniesie około 0-3%. W opinii Spółki internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12%. Wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 3-6%. Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej wzrośnie o około 0-3%, podobnie jak wydatki na reklamę w telewizji i w radio.

Według szacunków Spółki wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 14-17%, a w czasopismach o około 6-9%.

Wszystkie szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach.



KOSZTY W 2012 R.

W 2012 r. Grupa nie planuje istotnego wzrostu kosztów operacyjnych. Ze względu na zmienną sytuację na rynku reklamy Grupa planuje elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu dopasowania się do warunków rynkowych w poszczególnych segmentach. Ponieważ istotnym celem Grupy jest rozwój, w przypadku pojawiających się możliwości zwiększenia skali działalności w atrakcyjnych dla Grupy segmentach rynku będą one priorytetem.

Koszt usług obcych w 2012 r. zależeć będzie w dużej mierze od kosztów kopii filmowych oraz od kursu wymiany euro do złotego i wyników osiąganych w usługach pośrednictwa sprzedaży czasu antenowego i powierzchni reklamowych. Na wzrost tej pozycji mogą też wpłynąć planowane otwarcia nowych obiektów kinowych.

Grupa przewiduje nieznaczny wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników w 2012 r., m.in. w związku z realizacją projektów rozwojowych w Grupie, w tym otwarciem nowych obiektów kinowych, oraz rezerwą na plany motywacyjne realizowane w Grupie.

Grupa nie planuje zwiększenia intensywności działań marketingowych w 2012 r., jednak poziom tych wydatków zależy od dynamiki rozwoju poszczególnych mediów, liczby uruchamianych projektów, w tym kolekcji wydawniczych, a także od rynkowej aktywności i projektów konkurencji.

Wysokość kosztów materiałów i energii w 2012 r. zależy głównie od cen papieru, wolumenu produkcji i kursu wymiany euro do złotego.



NAJWAŻNIEJSZE CELE GRUPY AGORA W 2012 R.

W 2012 r. Grupa zamierza, oprócz kontynuowania działań z 2011 r., skoncentrować swoje wysiłki m.in. na:

dostosowaniu funkcjonowania i organizacji Grupy do sytuacji na rynku reklamy i zmian zachodzących w mediach;

zintensyfikowaniu działań wzmacniających synergie pomiędzy poszczególnymi segmentami w portfolio Grupy oraz wykorzystujących możliwości oferowane przez internet do rozwoju nowych form i zakresu działalności również w tradycyjnych mediach;

intensywnym rozwoju zarówno segmentu Internet, jak i szeroko rozumianego internetu w Grupie;

rozwoju na rynku operatorów kinowych poprzez otwarcie nowych obiektów kinowych;

zwiększeniu skali działalności Grupy, także poprzez kolejne akwizycje wzmacniające jej pozycję lub poszerzające źródła jej przychodów.



UWAGA: Powyższe dane finansowe Grupy pochodzą z komentarza zarządu i sprawozdania finansowego Grupy Agora za 1 kw. 2012 r. Obejmują one okres styczeń - marzec 2012 r., zaś porównania mówią o dynamice w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.



Przypisy:

(1) z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanymi w instrumentach finansowych.

(2) EBIT, EBITDA i EBITDA operacyjna dla Prasy Codziennej, Internetu i Czasopism wyliczane są po kosztach bezpośrednio przypisanych do danego segmentu operacyjnego Grupy, bez alokacji kosztów ogólnofirmowych Spółki (np. kosztów zarządu, większości kosztów pionów wspomagających Spółki), które są zawarte w pozycjach uzgadniających.

(3) dane nie zawierają przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi segmentami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji. Podane kwoty uwzględniają tylko część wpływów z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnej Gazecie, jak i wortalach internetowych GazetaPraca.pl, GazetaDom.pl, Domiporta.pl, Komunikaty.pl oraz serwisie Nekrologi.Wyborcza.pl) przypisaną drukowanemu wydaniu Gazety.

(4) dane zawierają całkowite wpływy pionu Prasa Bezpłatna rozumiane jako wpływy z ogłoszeń oraz insertów w dzienniku Metro, przychody z akcji specjalnych realizowanych w ramach projektów specjalnych Metra oraz wpływy z akcji realizowanych przez mTarget.

(5) dane nie zawierają przychodów i pełnych kosztów wzajemnej promocji pomiędzy różnymi działalnościami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

(6) segment Internet obejmuje skonsolidowane pro-forma dane pionu Internet Agory SA, LLC Agora Ukraine, Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o. oraz Sport4People sp. z o.o.

(7) dane nie zawierają pełnych przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi działalnościami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji. Dane uwzględniają eliminację wzajemnej sprzedaży pomiędzy pionem Internet, LLC Agora Ukraine, Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o. i Sport4People sp. z o.o. (od 30 listopada 2011 r.).

(8) segment Kino zawiera dane spółki Helios S.A. (31 sierpnia 2011 r. Helios S.A. połączył się z Kinoplex Sp. z o.o.).

(9) segment Reklama Zewnętrzna zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek AMS S.A. i Adpol Sp. z o.o., wchodzących w skład grupy AMS.

(10) dane nie zawierają przychodów z promocji innych działalności Grupy Agora na nośnikach grupy AMS, jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

(11) segment Radio zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu radiowego w Agorze S.A., radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej TOK FM, wchodzących w skład Grupy Agora, czyli: 20 stacji lokalnych nadających pod marką Złote Przeboje, 7 stacji lokalnych nadających pod marką Roxy FM, radiostacji lokalnej oferującej muzykę w formacie AC (Adult Contemporary) oraz ponadregionalnej stacji TOK FM obejmującej 9 największych obszarów miejskich.

(12) segment Czasopisma zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu Czasopism Agory S.A.

(13) dane uwzględniają korektę reklasyfikacyjną amortyzacji wynikającą ze źródeł finansowania środków trwałych należących do grupy AMS.

(14) dane obejmują sprzedaż własnego i obcego czasu antenowego związaną ze świadczonymi usługami pośrednictwa. Podane kwoty nie zawierają przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi działalnościami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.



Źródła danych:

Rynek reklamy : dane dotyczą reklam i ogłoszeń w sześciu mediach (prasa, radio, telewizja, reklama zewnętrzna, internet, kino). W niniejszej informacji skorygowano dane dotyczące rynku reklamy telewizyjnej i jego dynamiki w 1 kw.11 r. O ile nie zaznaczono inaczej, dane dotyczące poziomu rynkowych wydatków na reklamę w prasie i radiu są szacowane przez Agorę z uwzględnieniem poziomu średniego rabatu i podawane są w cenach bieżących. Biorąc pod uwagę presję rabatową i wyprzedaż przez media czasów/powierzchni reklamowych, dane te mogą być obarczone pewnymi błędami, które mogą być korygowane w kolejnych raportach kwartalnych. Dane dla prasy dotyczą jedynie ogłoszeń wymiarowych, z pominięciem insertów, ogłoszeń drobnych i nekrologów. Jako podstawę do szacunków użyto wydatków cennikowych z monitoringu Kantar Media (dawniej Expert Monitor) i monitoringu Agory S.A. Wydatki na reklamę w telewizji, kinie i w internecie oparte są na szacunkach domu mediowego Starlink; szacunki rynku telewizyjnego obejmują kwoty związane z emisją regularnej reklamy oraz sponsoringu, nie zawierają natomiast kwot związanych z telezakupami, product placement lub innymi formami. Szacunki rynku internetowego obejmują wydatki na reklamę graficzną (display), reklamę w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing), e-mail marketing i marketing afiliacyjny. Szacunki rynku reklamy zewnętrznej pochodzą z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Sprzedaż dzienników : dane dotyczące liczby rozpowszechnianych egzemplarzy dzienników według Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy (ZKDP). Używane w niniejszej informacji pojęcie "rozpowszechnianie" oznacza "rozpowszechnianie płatne razem" z deklaracji składanych przez wydawców do ZKDP.

Czytelnictwo dzienników : dane o czytelnictwie dzienników pochodzą z Polskich Badań Czytelnictwa, badania realizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC na losowej, ogólnopolskiej próbie Polaków powyżej 15 roku życia. Użyto wskaźnika CCS - Czytelnictwa Cyklu Sezonowego informującego o odsetku respondentów deklarujących czytanie przynajmniej jednego wydania tytułu w ciągu poprzedzających 7 dni. Wielkość próby ogólnopolskiej: 1 kw. 2012 r. N =12101.

Zasięg serwisów internetowych : grupa Gazeta.pl obejmuje serwisy internetowe udostępniane pod domenami, których abonentem jest Agora, w tym serwisy partnerskie. Dane dotyczące liczby użytkowników (real users) pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius i obejmują użytkowników w wieku 7 lub więcej lat, łączących się z serwerów znajdujących się na terenie Polski, i dotyczą domen zarejestrowanych na Agorę. Dane dotyczące liczby użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl audytowane są przez Gemius SA.

Sprzedaż biletów do kin : dane dotyczące sprzedaży biletów we wszystkich kinach w Polsce pochodzą od Boxoffice.pl i są sporządzane na podstawie danych przekazywanych przez dystrybutorów kopii filmowych. Dane te nie oddają pełnego obrazu rynku kinowego w Polsce i są raportowane w okresach, które nie są tożsame z kalendarzowym miesiącem, kwartałem czy rokiem. Liczba sprzedanych biletów w danym okresie mierzona jest począwszy od pierwszego piątku danego miesiąca, kwartału czy roku do pierwszego czwartku przypadającego w następnym miesiącu, kwartale czy roku raportowym. Dane dotyczące sprzedaży biletów w kinach Helios są danymi księgowymi, raportowanymi zgodnie z okresami i zasadami sprawozdawczości giełdowej. Ze względu na różnice w sposobie podawania danych dotyczących sprzedaży biletów w kinach w całej Polsce i kinach Helios dane te nie są porównywalne.

Reklama zewnętrzna : dane na podstawie raportu IGRZ o wielkości przychodów wybranych spółek reklamy zewnętrznej: AMS S.A., BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home oraz Warexpo. Raport ten jest opracowany przez IGRZ w oparciu o faktyczne dane finansowe przekazywane przez wymienione podmioty i dotyczące rynku reklamy zewnętrznej definiowanego jako rynek out-of-home, obejmującego reklamę stacjonarną, mobilną i cyfrową.

Udział w słuchalności radiostacji : dane pochodzą z badania RadioTrack przeprowadzanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC (wszystkie miejsca słuchania, wszystkie dni słuchania i wszystkie kwadranse); dla radiostacji muzycznych Agory w miastach nadawania stacji Agory i grupie wiekowej 15+ za okres styczeń-marzec: próba dla 2011: 10 494, dla 2012:10 515.

Reklama w miesięcznikach : dane cennikowe dotyczące czasopism pochodzą z monitoringu Kantar Media (dawniej Expert Monitor); reklama komercyjna brandowa; pominięto miesięczniki specjalistyczne; uwzględniono 124 tytuły w okresie styczeń-marzec 2012 r.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.