Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

10 listopada 2016 / 07:47

Wyniki finansowe Grupy Agora w 3 kwartale 2016 r.

Komunikat prasowy

Grupa Agora w kolejnym kwartale z rzędu odnotowała wzrost przychodów dzięki rekordowym wynikom sprzedaży w kinach sieci Helios oraz dynamicznie rosnącym wpływom segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna. Konsekwentna realizacja działań rozwojowych w tych obszarach działalności Grupy przyniosła również poprawę ich wyników operacyjnych, częściowo kompensując słabsze wyniki segmentów Prasa, Radio i Druk.

- Od wielu miesięcy skutecznie realizujemy plany rozwoju Grupy Agora w jej segmentach pozaprasowych, na czele z rozbudową naszej sieci kin i udziałem w kolejnych procesach koncesyjnych na budowę nowoczesnych wiat przystankowych - mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A. - Przebudowujemy też biznesowy model działalności prasowej Spółki, w którym coraz istotniejszym źródłem przychodów stają się wpływy ze sprzedaży treści, zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Dlatego skoncentrowaliśmy naszą działalność na głównym tytule prasowym Spółki - "Gazecie Wyborczej", dokonując zmian w jej formule wydawniczej oraz sposobie pracy redakcji. Te zmiany w połączeniu z podwyżką ceny egzemplarzowej, innym sposobem druku dziennika oraz kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju tytułu mają na celu ustabilizowanie wyniku segmentu Prasa na rentownym poziomie - dodaje prezes.

Wyniki finansowe i osiągnięcia biznesów Grupy Agora w 3 kw. 2016 r. (porównanie r/r):

Przychody Grupy zwiększyły się do kwoty 273,4 mln zł. To głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 49,0% przychody ze sprzedaży biletów w kwocie 44,7 mln zł oraz wyższe o 49,2% przychody ze sprzedaży w barach wynoszące 17,6 mln zł, a także zwiększenia przychodów segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zmniejszyły się o 1,7% i wyniosły 123,2 mln zł. Niższe wpływy odnotowane w segmentach Prasa i Radio częściowo zostały skompensowane przez znaczący wzrost przychodów w segmentach Internet, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka.

Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31,1 mln zł i była niższa o 8,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Wpływ na to miały głównie niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora wzrosły o 7,2%, osiągając poziom 283,1 mln zł, co jest bezpośrednim efektem nowych inicjatyw oraz działań rozwojowych realizowanych w Grupie, szczególnie w segmentach Film i Książka oraz Internet.

Wzrost kosztów usług obcych o 11,7% był spowodowany głównie wyższymi kosztami zakupu kopii filmowych oraz czynszów w segmencie Film i Książka, pośrednictwa w sprzedaży reklam w segmencie Internet, a także wyższymi kosztami usług komputerowych w segmencie Internet. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zwiększyły się o 3,5%, głównie z uwagi na realizację planów rozwojowych oraz wzrost zatrudnienia w wybranych obszarach. Segmentami, w których koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zmniejszyły się, są Prasa i Druk - ze względu na niższe zatrudnienie etatowe niż odnotowane w analogicznym okresie 2015 r. Koszty materiałów i energii zmniejszyły się o 0,6%, co było związane z niższym wolumenem produkcji oraz niższymi kosztami materiałów produkcyjnych.

INFORMACJE DODATKOWE - WYNIKI SEGMENTÓW AGORY W 3 KW. 2016 R.

PRASA - ograniczenie kosztów operacyjnych

Ogólnorynkowe ograniczenie budżetów reklamowych wpłynęło na spadki przychodów w segmencie Prasa.

Wpływy reklamowe1,2Gazecie Wyborczej zmniejszyły się o 25,1% i wyniosły 17,9 mln zł, a w Metrocafe.pl3,4 - o 26,1%. Natomiast czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 7,5% do kwoty 5,7 mln zł, dzięki dynamicznemu rozwojowi serwisów internetowych w tym obszarze i wyższym wpływom reklamowym miesięcznika Ładny Dom.

Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu Prasa zmniejszyły się o 3,2% do 30,4 mln zł - to efekt utrzymującego się ogólnorynkowego trendu spadku sprzedaży egzemplarzowej prasy.

Koszty operacyjne segmentu5 zostały ograniczone o 1,5% do kwoty 64,7 mln zł. Przyczyniły się do tego głównie niższe koszty materiałów, energii, towarów i usług poligraficznych poniesione ze względu na niższy wolumen druku tytułów własnych. Zmniejszyły się również koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników, przede wszystkim ze względu na niższe zatrudnienie etatowe oraz niższą niż rok wcześniej realizację budżetów sprzedażowych.

Redakcja Gazety Wyborczej intensywnie rozwijała swoje treści cyfrowe i przygotowała nową ofertą wideo serwisu Wyborcza.pl, w której od września br. znalazły się kolejne programy autorskie jej dziennikarzy i nowe cykle. Oprócz tego dział wideo Gazety Wyborczej rozwijał projekty specjalne realizowane na zamówienie lub przy współudziale klientów reklamowych.

FILM i KSIĄŻKA6 - rekordowa frekwencja w kinach i poprawa wyniku operacyjnego segmentu

W trzecim kwartale 2016 r. przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 27,1% do kwoty 83,4 mln zł. Jednocześnie istotnie poprawiły się wyniki operacyjne tej działalności. Wynik na poziomie EBITDA wyniósł 12,9 mln zł, a zysk operacyjny na poziomie EBIT zwiększył się do 5,3 mln zł.

Na wyniki segmentu Film i Książka największy wpływ miała wysoka frekwencja w kinach sieci Helios. W trzecim kwartale liczba widzów w kinach Helios wyniosła ponad 2,4 mln i wzrosła o 37,5% w stosunku do trzeciego kwartału 2015 r. W połączeniu z wyższą średnią ceną biletów i sprzedażą w barach kinowych przełożyło się to na wyższe przychody ze sprzedaży biletów i działalności barowej - odpowiednio o 49,0% i 49,2%.

W trzecim kwartale 2016 r. przychody Wydawnictwa Agora, działającego w ramach pionu Projekty Specjalne, wyniosły 9,5 mln zł i były o 15,9% niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. Pozytywny wpływ na ich wysokość miały przychody z praw do sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej.

Wydawnictwo Agora wydało w trzecim kwartale 2016 r. 7 premierowych książek, 2 wydawnictwa muzyczne i 2 filmowe. W rezultacie w omawianym okresie Wydawnictwo sprzedało około 0,1 mln książek oraz książek z płytami CD i DVD.

Koszty operacyjne segmentu Film i Książka były o 20,2% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. i wyniosły 78,1 mln zł. Wpłynęły na to przede wszystkim realizowane przez Grupę działania rozwojowe, m.in. wyższe koszty czynszów sieci kin Helios w związku z jej rozbudową oraz wzrost odpłatności za kopie filmowe związany z wysoką frekwencją kinową.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA8 - wyższy niż rynkowy wzrost przychodów reklamowych

W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży reklam9 na nośnikach AMS zwiększyły się do kwoty 37,7 mln zł. Istotny wpływ miała na to sprzedaż kampanii reklamowych na citylightach. Dynamika wzrostu przychodów reklamowych segmentu była istotnie wyższa niż na rynku reklamy zewnętrznej i wyniosła 7,7%.

Koszty operacyjne segmentu zwiększyły się o 1,2%, głównie za sprawą wyższych kosztów realizacji kampanii oraz kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników.

Dzięki znaczącemu wzrostowi przychodów w trzecim kwartale 2016 r. wynik operacyjny EBIT segmentu wzrósł o 115,8% w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. i wyniósł 4,1 mln zł. Segment poprawił także wynik na poziomie EBITDA, a marża EBITDA wzrosła do 20,9%.

W omawianym okresie AMS kontynuował prace nad budową kolejnych wiat przystankowych w Warszawie. Obecnie na ulicach stolicy znajduje się już ponad 1150 wiat przystankowych - większość z nich jest już włączona do systemu sprzedaży. Sfinalizowany został projekt budowy 51 wiat w Sosnowcu.

INTERNET10 - dynamiczny wzrost przychodów

W trzecim kwartale 2016 r. segment Internet Agory odnotował wzrost przychodów11,12 o 15,6% do kwoty 38,6 mln zł - przede wszystkim za sprawą wyższej sprzedaży reklam internetowych oraz sprzedaży pozostałych usług internetowych m.in. dostępu do wyszukiwarki kandydatów i profili pracodawców przez serwis GoldenLine.pl. Wynik operacyjny segmentu na poziomie EBIT7 wzrósł do 5,1 mln zł, a na poziomie EBITDA7 do 6,4 mln zł.

Koszty operacyjne segmentu Internet zwiększyły się o 18,0% do kwoty 33,5 mln zł, głównie z uwagi na wzrost kosztów usług obcych, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz reprezentacji i reklamy.

We wrześniu 2016 r. łączny zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wśród polskich internautów wyniósł 60,6%; jednocześnie liczba użytkowników sięgnęła 15,4 mln. Wykonali oni 624,6 mln odsłon i spędzili na stronach grupy Gazeta.pl średnio 57 minut. Przez urządzenia mobilne z serwisów grupy Gazeta.pl skorzystało 8,8 mln internautów. Liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych wyniosła 233,7 mln, a odsetek odsłon mobilnych w serwisach grupy Gazeta.pl wyniósł 37,4% i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalnych.

Serwisy tworzone w ramach grupy Gazeta.pl zajmują wysokie pozycje w rankingach tematycznych. Według badania Gemius/PBI za wrzesień 2016 r. serwisy grupy Gazeta.pl są liderem w kategorii Praca (GazetaPraca.pl, GoldenLine.pl), zajmują trzecie miejsca w kategoriach Informacje i publicystyka oraz Sport (m.in. Sport.pl) oraz czwarte miejsca w kategoriach tematycznych Społeczności (Forum.Gazeta.pl, Blox.pl) oraz Kuchnia i gotowanie (Ugotuj.to).

RADIO13 - wynik operacyjny segmentu pod presją spowolnienia na rynku

Przychody segmentu Radio w trzecim kwartale 2016 r. były niższe o 6,2% i wyniosły 21,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży radiowych usług reklamowych14 zmniejszyły się o 8,0%. Na spadek przychodów wpływ miały przede wszystkim niższe przychody ze sprzedaży czasu antenowego w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory oraz niższe wpływy z pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców.

W omawianym okresie stacje radiowe Grupy Agora poprawiły swoje wyniki słuchalności - radiostacje muzyczne o 0,4pkt% do poziomu 4,2%, a Radio TOK FM o 0,5pkt% do 1,9%.

W lipcu 2016 r. Grupa Radiowa Agory uruchomiła wersję Premium internetowego radia Tuba.FM, umożliwiającą wyłączenie dodatkowych reklam audio i wideo emitowanych w trakcie odtwarzania muzyki.

Od lipca 2016 r. mieszkańcy Bydgoszczy i Rzeszowa mogą słuchać autorskich programów Radia TOK FM oraz najświeższych wiadomości ze świata, kraju i regionu zgodnie z aktualną ramówką rozgłośni. Dzięki uruchomieniu nadajników w tych miejscowościach TOK FM jest obecne już w 22 obszarach miejskich.

DRUK15 - spadek przychodów segmentu

Przychody segmentu Druk z tytułu sprzedaży usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych były niższe o 5,0% i wyniosły 36,0 mln zł.

Koszty operacyjne segmentu Druk pozostały na tym samym poziomie co w analogicznym okresie ubiegłego roku. Segment odnotował również pozytywny wynik operacyjny na poziomie EBITDA - był on jednak niższy niż w porównywalnym okresie 2015 r. i wyniósł 1,9 mln zł.

Przypisy do informacji prasowej

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.