Komunikat prasowy
Akcja dziennika "Metro" "Dzień bez twarzy" zdobyła główną nagrodę w kategorii Marketingowe rozwiązania dla reklamodawców w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu INMA Awards. Wyróżnienia otrzymała też "Gazeta Wyborcza" za 2 projekty - debiut rynkowy "Książek. Magazynu do czytania" oraz kampanię wizerunkową "Wyborcza. Gazeta od ważnych tematów".
Akcja "Metra", prowadzona w ramach kampanii "Dzień bez twarzy" firm Symantec, Asus i Vobis, przypominała o problemie przestępstw w sieci i ostrzegała internautów przed lekkomyślnym udostępnianiem danych osobowych. W marcu 2011 kolporterzy dziennika rozdawali "Metro" w specjalnych białych maskach, symbolizujących utratę tożsamości w wirtualnym świecie. Tego samego dnia "Metro" ukazało się w obłożeniu reklamowym poświęconym kampanii. Działania pozwoliły skutecznie dotrzeć do miejskich odbiorców i pokazało, jak efektywnie łączyć działania BTL w przestrzeni miejskiej z reklamą prasową.
Jury konkursu INMA Awards 2012 przyznało akcji pierwszą nagrodę w kategorii Marketingowe rozwiązania dla reklamodawców (Marketing Solutions for Advertising Clients).
"Metro" już po raz drugi otrzymało pierwszą nagrodę w konkursie INMA, co świadczy o atrakcyjności oferty oraz skuteczności akcji prowadzonych dla klientów.
Więcej informacji o projekcie "Metra"
Kampania wizerunkowa "Gazety Wyborczej" pod hasłem "Gazeta od ważnych tematów" zajęła 2. miejsce w kategorii Wykorzystanie wyjątkowego charakteru prasy do podnoszenia czytelnictwa (Readership/Usage of the Print Publication). Działania promocyjne, realizowane od września 2011 r. do końca ubiegłego roku, wspierały wprowadzenie jesiennych zmian w wydaniach oraz podkreślały opiniotwórczą rolę "Gazety". W ogólnopolskiej kampanii wzięło udział 11 dziennikarzy i komentatorów "Gazety Wyborczej" - m.in. Adam Michnik, Ewa Milewicz, Adam Wajrak, Dominika Wielowieyska i Jarosław Kurski. Działania były ogólnopolskie, obejmowały outdoor, TV, radio i kino.
Jury INMA Awards doceniło też debiut "Książek. Magazynu do czytania" - pismo przygotowane przez zespół "Gazety Wyborczej" otrzymało wyróżnienie (3. miejsce) w kategorii Nowa marka/produkt/poszerzanie grupy czytelniczej (New Brand/Product/Audience Development). Pierwszy numer "Książek" ukazał się 14 czerwca 2011 r. Magazyn jest kwartalnikiem dla miłośników literatury i wszystkich, którzy chcą wiedzieć, co się czyta. Można w nim znaleźć m.in. opinie o najciekawszych nowych książkach, felietony znanych polskich i zagranicznych twórców literatury, fragmenty planowanych premier oraz przegląd 50 książek, które aktualnie czyta się na świecie. Pierwszemu wydaniu towarzyszył start akcji "Czytamy w Polsce". Serwis internetowy pisma: wyborcza.pl/ksiazki
W poprzednich latach "Gazeta Wyborcza" otrzymała nagrody w konkursie INMA m.in. za kampanię zachęcającą do głosowania w wyborach (2008 r., I miejsce), akcję Polska Biega (2011), akcje redakcyjne "Koniec akademii" i "Polacy, odwagi!" (2010) oraz "Próbne matury" (2009), a także za kampanię na rzecz ratowania doliny Rospudy (2008).
Wyniki INMA Awards 2012 ogłoszono w nocy z wtorku na środę, 8/9 maja br. w Los Angeles w USA podczas światowego kongresu organizacji skupiającej wydawców i redaktorów gazet z ponad 80 krajów. Jury oceniało kampanie redakcyjne, promocyjne i sprzedażowe tytułów z całego świata. W konkursie, który odbył się po raz 77., rywalizowało ponad 540 projektów przygotowanych przez 141 gazet z 34 krajów.
Więcej informacji