Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

28 sierpnia 2012 / 09:34

Tymon Tymański wypowiada wojnę ulicznym chuliganom

Tymon Tymański wypowiada wojnę ulicznym chuliganom
Komunikat prasowy

Operacja Chuligan to pierwsza w Polsce zintegrowana kampania społeczna, dotykająca problemu przemocy ulicznej. Głównym bohaterem akcji jest muzyk, artysta i głos Radia Roxy - Tymon Tymański. Na potrzeby kampanii wcielił się on w rolę tytułowego resocjalizowanego chuligana.

Operacja Chuligan jest aplikacją na facebooka i smartphony, skierowaną do młodych ludzi. Wystarczy zaadoptować ulicznego chuligana, pobierając aplikację ze strony www.operacjachuligan.pl i dzięki różnym zadaniom terapeutycznym leczyć go z agresji. Użytkownicy mają do wyboru m.in. taniec, rzeźbę czy sport. Każdy wyleczony chuligan jest głosem sprzeciwu wobec przemocy na ulicach i zostaje zarejestrowany na stronie akcji.

Ta kampania jest bardzo potrzebna, liczymy, że uświadomi ludziom, przynajmniej niektórym, że na polskich ulicach dzieje się coś złego. Coś podobnego miało miejsce w latach 60-tych. Mówię tu np. o kampaniach Johna Lennona, takich jak choćby plakaty "War is Over! (If you want it.)". Wtedy także ludzie zdali sobie sprawę z tego, że wojna jest bezwzględnym złem i trzeba się jej sprzeciwiać za wszelką cenę - mówi Tymon Tymański. Agresja jest rezultatem pewnego stanu umysłu, frustracji społeczeństwa, która wynika z sytuacji w naszym kraju. Ale wciąż trzeba z nią walczyć, angażować się we wszystko, co może nas w jakiś sposób uspokoić. Operacja Chuligan ma spuścić powietrze z tego polskiego balonu wypełnionego agresją. Mam nadzieję, że dzięki niej ludzie zrozumieją, że takie zachowania - to żeby dać komuś "z dyńki" czy pastwić się nad młodszymi - są zwyczajnie głupie i żałosne - dodaje.

Statystyki przypadków pobić i innych aktów chuligaństwa w Polsce wciąż znacznie przewyższają średnią europejską. Liczba przestępstw związanych agresją od kilkunastu lat utrzymuje się na podobnym poziomie lub wręcz wrasta. Wg policyjnych statystyk wśród osób do 20 roku życia w 1999 roku było 18929 podejrzanych o udział w bójce lub pobicie. W 2009 liczba ta wzrosła do 21863*. Oprócz przemocy fizycznej wciąż poważny problem stanowią akty wandalizmu. W zeszłym roku w samej tylko Warszawie usuwanie ich skutków na przystankach komunikacji miejskiej, które są ulubionym celem chuliganów, kosztowało ok. 2 mln zł. Akcja Radia Roxy jest protestem przeciwko takiemu obrazowi sytuacji na polskich ulicach.

Zwracamy uwagę na bardzo poważny problem związany z przestrzenią publiczną. Rzeczywiście jest tak, że poziom agresji w Polsce jest absurdalnie wysoki. Dotyczy to zarówno agresji werbalnej - wystarczy przejechać przez ruchliwe skrzyżowanie w centrum miasta, by zobaczyć jak odnoszą się do siebie kierowcy - jak i zwykłej chuliganerki, faktu, że większość dzieci moich kolegów wraca do domu bez komórki, portfela i z podbitym okiem. To jest wciąż polska specyfika. Podróżując przez Zachód Europy w zasadzie się tego nie widzi, a na pewno nie w takim stopniu jak u nas. Dlatego cieszę się, że taka akcja powstała. Myślę, że z jednej strony wszyscy będą mieli dzięki niej dużo zabawy, a oprócz tego pomoże ona uzmysłowić nam jak dużym problemem jest agresja w Polsce. - mówi Mikołaj Lizut, redaktor naczelny Radia Roxy

Aplikacja Operacja Chuligan rusza 27 sierpnia. Aby skorzystać z niej wystarczy wejść na stronę akcji i ściągnąć ją na swój telefon. Można też bawić się nią odwiedzając fanpage Radia Roxy https://www.facebook.com/Radio.Roxy. Aplikacja jest też dostępna też w Google Play Store (dawnym Android Market). Twórcą aplikacji jest Grey Group.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.