Komunikat prasowy
Tajemnice szczęścia według Dustina Hoffmana, co o Scarlett Johansson sądzi Marek Kondrat, opis 40 seriali, które ogląda świat oraz premiery nadchodzącego kwartału - to propozycje "Filmowego. Magazynu do czytania", który już jutro ukaże się w sprzedaży. Nowy kwartalnik o świecie kina i kultury przygotowała Agora.
"Filmowy" to przewodnik po świecie kina rozumianego jako masowa rozrywka, oceniający także wpływ filmów na wiele dziedzin naszego życia - m.in. politykę, biznes i obyczaje.
Tematem wiodącym premierowego wydania "Filmowego. Magazynu do czytania" są seriale - autorzy pisma opowiadają m.in. o najpopularniejszych i najciekawszych produkcjach. Czytelnicy przeczytają też wywiady z gwiazdami seriali - Dustinem Hoffmanem, Weroniką Rosati i Nickiem Nolte oraz opowieści m.in. Jacka Dukaja, Ignacego Karpowicza, Łukasza Orbitowskiego i Marka Raczkowskiego o ich ulubionych produkcjach.
- Prawdziwe, wielkie kino powędrowało do seriali. Ta myśl powtarza się więc na stronach pierwszego numeru "Filmowego" z całą powagą - napisał we wstępniaku do premierowego wydania magazynu jego redaktor naczelny Włodzimierz Nowak. - Drogi Czytelniku "Filmowego", nie wiem, czy jesteś bardziej serialowcem, czy kinomaniakiem, a może nie ma już w tobie tego coraz bardziej anachronicznego sporu, tylko sięgasz po to, co najlepsze na dużym i małym ekranie. Ale mam nadzieję, że od dziś będziesz te filmy oglądał razem z nami.
W numerze znalazły się również: "Obejrzyj, zanim umrzesz" - opis 10 filmów z lat 70., które polecają Tadeusz Sobolewski i Jacek Szczerba, rozmowa Magdaleny Żakowskiej z Markiem Kondratem o fenomenie Scarlett Johansson, wywiad z Maxem von Sydowem oraz Tomaszem Kotem i artykuł o modzie filmowej autorstwa Małgorzaty Beli.
W "Filmowym" nie zabraknie też przeglądu premier kinowych i DVD nadchodzącego kwartału, sekcji poświęconej filmom dokumentalnym, zapowiedzi krytyków pod hasłem "Filmy, na które czekam", a także kwestionariusza filmowego, który jako pierwszy wypełnił Jurek Owsiak.
Nowy magazyn Agory przygotowali redaktorzy i dziennikarze związani z działem kultury "Gazety Wyborczej". Redaktorem naczelnym tytułu jest Włodzimierz Nowak, a w zespole znaleźli się: Joanna Derkaczew, Paweł Felis, Paweł Goźliński, Wojciech Krzyżaniak, Łukasz Grzymisławski, Wojciech Orliński, Tadeusz Sobolewski, Maja Staniszewska, Jacek Szczerba, Jerzy Wójcik i Magdalena Żakowska. Szatę graficzną tytułu opracowali Maciej Kałkus i Piotr Stańczak.
"Filmowy. Magazyn do czytania" będzie dostępny w punktach sprzedaży prasy i na www.kulturalnysklep.pl od środy, 28 marca 2012 r. w nakładzie 90 tys. egz., w objętości 100 stron.
Wydanie ukaże się w dwóch wersjach: podstawowej w cenie 9,99 zł oraz razem z premierowym DVD z filmem Marka Koterskiego "Baby są jakieś inne" w cenie 29,99 zł.
Premierę "Filmowego" wspiera kampania promocyjna prowadzona w stacjach telewizyjnych (ogólnopolskie i niszowe), Radiu TOK FM, kinach sieci Helios i Cinema City, na stronach internetowych (m.in. Onet.pl, Filmweb.pl, serwisy z grupy Gazeta.pl) oraz na ekranach CityINFOtv AMS w warszawskim metrze, a także poprzez autopromocję w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, w dzienniku "Metro" oraz na Wyborcza.pl. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.