Banknoty polskie - nowa seria dodatków historycznych "Gazety Wyborczej"

02.06.2006
A A A Drukuj
Komunikat prasowy

We wtorek 6 czerwca do "Gazety Wyborczej" zostanie dołączony pierwszy z 22 zeszytów nowej serii bezpłatnych dodatków historycznych "Banknoty polskie. Niezwykła historia kraju i pieniądza".

"Banknoty polskie" to seria edukacyjna poświęcona ekonomicznej historii Polski oraz polskiego pieniądza. Będzie się ukazywać co wtorek od 6 czerwca. Zostanie wydana w 22 ośmiostronicowych zeszytach - do każdego z zeszytów dołączona zostanie wierna reprodukcja jednego z banknotów polskich z omawianego okresu.

Od wtorku 6 czerwca wraz z "Gazetą Wyborczą" czytelnicy będą mogli kupić segregator do zbierania kolekcji; cena segregatora wynosi 2 zł. Tego dnia do "Gazety" dołączony zostanie zeszyt otwierający serię z reprintem pierwszego polskiego banknotu z czasów insurekcji kościuszkowskiej.

Inserty do kolejnych odcinków utworzą interesujący zbiór reprodukcji najciekawszych banknotów towarzyszących dziejom Polski od insurekcji kościuszkowskiej po czasy PRL-u. Każdy z banknotów stał się pretekstem do opowiedzenia nie tylko o okolicznościach jego powstania i emisji, ale także do przypomnienia najważniejszych wydarzeń z dziejów kraju.

Opowieść o historii Polski z perspektywy dziejów pieniądza obfituje w ciekawostki: czytelnicy dowiedzą się m.in., ile kosztowała para butów w epoce napoleońskiej, ile wizyta u dentysty w Kongresówce, a ile metr mieszkania na czarnym rynku za rządów Edwarda Gierka.

Cykl powstał we współpracy z redakcją Magazynu Historycznego "Mówią wieki" pod redakcją Piotra Lipińskiego i Jarosława Krawczyka. Autorem tekstów jest prof. Wojciech Morawski. Autorem opisów banknotów oraz listy banknotów prezentowanych w serii jest Czesław Miłczak - artysta plastyk, kolekcjoner, autor "Katalogu polskich pieniędzy papierowych od 1794", wybitny znawca polskich pieniędzy papierowych. Wykonanie reprodukcji banknotów "Gazeta" powierzyła Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA.

Kampania promocyjna dodatku obejmuje reklamę zewnętrzną, telewizję, radio, portal Gazeta.pl, "Gazetę Wyborczą" i "Metro". Kreację przygotowała agencja DDB Warszawa, media zaplanował i zakupił Dom Mediowy "Starlink".

Dodatkowe informacje

Kontakt

Więcej »

Bądź na bieżąco