Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

15 grudnia 2008 / 17:52

Pierwszy doktorat związany z Gazeta.pl

Pierwszy doktorat związany z Gazeta.pl
Komunikat prasowy

Jeśli pierwszy wpis na blogu zostanie skomentowany, to taki blog ma większe szanse na "długie życie", więcej komentarzy oraz odnośników z innych miejsc w internecie - wynika z obronionego doktoratu, którego autor analizował blogi z Blox.pl. Jan M. Zając, psycholog społeczny z Uniwersytetu Warszawskiego, obronił z wyróżnieniem pracę doktorską "Przestrzeń społeczna blogosfery: Znaczenie pozycji w sieci i reakcji otoczenia dla blogowania".

Do zespołu badawczego należeli prof. dr hab. Andrzej Nowak, promotor pracy na Wydziale Psychologii UW, oraz Kamil Rakocy z Instytutu Studiów Społecznych UW.

Praca doktorska Jana M. Zająca powstała m.in. w wyniku analizy sieciowej i analizy treści blogów prowadzonych w serwisie Blox.pl. Wynika z niej, że blogosfera jest przestrzenią dużych nierówności. Choć każdy może założyć bloga, to jednak zdecydowana większość blogów ma znikomą popularność w porównaniu z nielicznymi gwiazdami w tej kategorii. Do niektórych blogów prowadzą odnośniki aż z kilkuset innych stron tego typu. Bardzo duże jest znaczenie reakcji otoczenia dla blogowania. Niezależnie od motywacji i tematyki bloga, blogerzy na różne sposoby wystawiają się na reakcję otoczenia: umożliwiają komentarze, sprawdzaj statystyki odwiedzin i linki do ich bloga na innych stronach.

- W najbliższym czasie będę dalej badać blogi - mam grant Ministerstwa Nauki na ten cel. Obecnie jako ekspert biorę udział w największym polskim badaniu blogosfery Gazeta.pl i PBI. W przyszłości chciałbym kontynuować na Uniwersytecie Warszawskim badania dotyczące zachowania się ludzi w internecie i badania sieci społecznych. Od niedawna prowadzę też firmę zajmującą się badaniami i doradztwem dla serwisów internetowych - mówi dr Jan M. Zając.

O czym powinien pamiętać bloger?

1. Nie warto liczyć na wielką popularność, zwłaszcza - nie na początku. Tylko nieliczni mają szansę zostać gwiazdami blogosfery.

2. Prowadzenie poczytnego bloga pochłania czas. Kto ma więcej czytelników i komentarzy, ten częściej umieszcza nowe wpisy i poświęca więcej czasu na pisanie.

3. Warto poinformować znajomych o swoim blogu. Dzięki temu blog szybciej zostanie zauważony, a reakcja otoczenia może zmotywować autora do większych starań.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.