Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

25 marca 2011 / 09:41

Półfinaliści 2. edycji nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki

Półfinaliści 2. edycji nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki
Komunikat prasowy

Jury nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki wyłoniło 10 tytułów nominowanych do tego wyróżnienia. Pierwsze posiedzenie jurorów, dokonujących wyboru spośród prawie 50 zgłoszonych książek, odbyło się 20 marca br. w siedzibie Agory w Warszawie.

Nominowani w 2. edycji Nagrody to:

1. Swietłana Aleksiejewicz, Wojna nie ma w sobie nic z kobiety , przeł. z rosyjskiego Jerzy Czech, wyd. Czarne, Wołowiec 2010

2. Kevin Frazier, Arto Halonen, W cieniu świętej księgi , przeł. z angielskiego Sebastian Musielak, wyd. Czarne, Wołowiec 2010

3. Peter Fröberg Idling, Uśmiech Pol Pota, przeł. ze szwedzkiego Mariusz Kalinowski, wyd. Czarne, Wołowiec 2010

4. Wojciech GÓRECKI, Toast za przodków, wyd. Czarne, Wołowiec 2010

5. Chloe Hooper, Wysoki. Śmierć Camerona Doomadgee , przeł. z angielskiego Agnieszka Nowakowska, wyd. Czarne, Wołowiec 2010

6. Michał Olszewski, Zapiski na biletach, wyd. W.A.B., Warszawa 2010

7. John Pomfret, Lekcje chińskiego. Dzieci rewolucji kulturalnej i dzisiejsze Chiny, przeł. z angielskiego Jan Halbersztat, wyd. Ushuaia.pl, Warszawa 2010

8. Yoani Sanchez, Cuba libre. Notatki z Hawany, przeł. z włoskiego Joanna Wachowiak-Finlaison, wyd. W.A.B., Warszawa 2010

9. E. Benjamin Skinner, Zbrodnia. Twarzą w twarz ze współczesnym niewolnictwem , przeł. z angielskiego Jacek Konieczny, wyd. Znak, Kraków 2010

10. Wojciech Tochman, Dzisiaj narysujemy śmierć , wyd. Czarne, Wołowiec 2010

Książki zgłosiło 24 wydawców, najwięcej: wydawnictwo Czarne - 9 tytułów i W.A.B. - 8, a także Znak - 4 tytuły, Carta Blanca - 3, Sic! i Zysk i S-ka - po 2 tytuły.

Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki została ustanowiona przez władze samorządowe Miasta Stołecznego Warszawy i jest współorganizowana przez "Gazetę Wyborczą", z którą pisarz był związany od momentu jej powstania,. To hołd stolicy dla wybitnego pisarza i reportera.

Wyróżnienie ma charakter międzynarodowy i jest przyznawane co roku za najlepszy reportaż książkowy opublikowany w Polsce i po polsku między 1 stycznia a 31 grudnia roku poprzedniego.

Zgłoszenia do Nagrody może dokonać każdy - czytelnicy, wydawcy, autorzy. Rozpatrywane są tylko pierwsze wydania książek.

W 2011 w jury zasiadają: pisarka i dziennikarka Małgorzata Szejnert (przewodnicząca), szwedzki slawista i romanista, tłumacz literatury polskiej Anders Bodegard, dokumentalista Maciej J. Drygas, redaktor naczelny "Nowych Książek" Tomasz Łubieński i reporterka Olga Stanisławska.

Finałowa piątka nominowanych zostanie ogłoszona 7 kwietnia, a laureata drugiej edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego poznamy 13 maja. Zwycięzca otrzyma 50 tys. zł, a jeśli będzie nim autor zagraniczny, to nagrodę w wysokości 15 tys. zł odbierze także jego tłumacz.

Laureatem pierwszej edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego został francuski dziennikarz i korespondent wojenny Jean Hatzfeld za reportaż "Strategia antylop", którą przełożył Jacek Giszczak.

Organizatorzy Nagrody: Miasto Stołeczne Warszawa i stołeczna redakcja "Gazety Wyborczej".

Patroni medialni: Warszawa.Gazeta.pl, Radio TOK FM, "Bluszcz".

Honorowy patronat nad nagrodą objęła żona pisarza, Alicja Kapuścińska.

Nagroda jest promowana w radiu (TOK FM), telewizji (TVP Warszawa), w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, na stronach internetowych portalu Gazeta.pl, a także na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy. Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", projekt graficzny i logo - Olin Gutowski, spot radiowy i telewizyjny - JIS Advertising. Media zaplanowały Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.

Dodatkowe informacje:

- Sekretarz Nagrody - Bożena Dudko, tel. 0 607 310 445, bozena.dudko@agora.pl

- Biuro prasowe Agory SA - tel. (+48) 00 22 555 43 92, e-mail: www.agora.pl

- Biuro kultury Miasta st. Warszawy - tel. (+48) 00 22 257 98 62, e-mail: kultura@um.warszawa.pl

www.um.warszawa.pl

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.