"Spacerownik po warszawskich cmentarzach" wyróżniony!

A A A

Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta

Komunikat prasowy

Jury Nagrody im. prof. Jerzego Skowronka wyróżniło wydany miesiąc temu "Spacerownik po warszawskich cmentarzach". Jego autorzy - dziennikarze "Gazety Stołecznej" Jerzy S. Majewski i Tomasz Urzykowski odebrali dyplomy podczas otwarcia XVIII Targów Książki Historycznej w Arkadach Kubickiego w czwartek, 26 listopada.

Jury przyznało wyróżnienie autorom książki - Jerzemu S. Majewskiemu i Tomaszowi Urzykowskiemu oraz wydawcy - Agorze. Doceniona publikacja - "Spacerownik po warszawskich cmentarzach" - jest bogato ilustrowanym przewodnikiem po najcenniejszych stołecznych nekropoliach.

Nagroda im. prof. Skowronka, wybitnego historyka i naczelnego dyrektora Archiwów Państwowych, przyznawana jest od 1997 r. autorom i wydawcom książek poświęconych historii i archiwistyce.

"Spacerownik po warszawskich cmentarzach" przedstawia najcenniejsze i najbardziej znane cmentarze. Wśród nich są: Stare Powązki - miejsce pochówku wielu sławnych osób, pełne wybitnych rzeźb i pomników nagrobnych, Cmentarz Wojskowy z kwaterami żołnierzy poległych w obronie ojczyzny od czasów powstania styczniowego i Cmentarz Żydowski z zachowanymi setkami grobów znanych kupców, przemysłowców i naukowców. Ze "Spacerownikiem" można też zwiedzić Cmentarz Prawosławny, będący miejscem spoczynku Rosjan mieszkających w Warszawie, a także Cmentarz Bródnowski, który przez dziesięciolecia uważany był za największy w Polsce i jeden z największych w Europie.

Książkę opracował zespół stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej"; wydawcą jest Agora SA (format 165 x 216 mm, 144 strony).

"Spacerownik po warszawskich cmentarzach" można kupić w punktach dystrybucji prasy w Warszawie i okolicach od 22 października w cenie 29,90 zł.

Patroni medialni to: Radio TOK FM, serwis Warszawa.Gazeta.pl oraz AMS.

Książka była promowana w radiu (Złote Przeboje, TOK FM, PIN, Antyradio), w telewizji (TVN Warszawa i TVP Warszawa), prasie (autopromocja w stołecznych wydaniach "Gazety Wyborczej", "Gazety Co Jest Grane" oraz "Metra"), internecie (Gazeta.pl/warszawa), na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (w CityInfoTV), w newsletterach oraz na ulotkach i plakatach.

Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", spot wyprodukował Jasieński/Stadnicki Advertising, a media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.

Zobacz także

Projekty specjalne - serwisy internetowe