Marek Niedźwiecki - "Nie wierzę w życie pozaradiowe"

30.11.2011
A A A Drukuj
Komunikat prasowy

Już jutro na półki polskich księgarń trafi wyjątkowa autobiografia Marka Niedźwieckiego pt. "Nie wierzę w życie pozaradiowe" wydana przez Agorę. Czytelnicy książki dowiedzą się m.in., co robi Marek Niedźwiecki, gdy wyłącza mikrofon w studiu, jak wyglądają jego chwile poza anteną radiową i dlaczego wciąż powraca w podróżach do Australii.

Marek Niedźwiecki to dla wielu - nie tylko radiosłuchaczy - postać kultowa. Podobno w poprzednim wcieleniu był hinduskim rikszarzem, który zdzierał buty w najpodlejszych zakamarkach Kalkuty. Lubi przestraszyć się przed snem amerykańskim horrorem, bo wtedy śpi spokojnie. Wycisza się, słuchając Billie Holiday (na chandrę) i Genesis (w godzinie melancholii). Lubi pomyśleć o Australii jak o kochance, do której ucieka od Trójki. W życiu pozaradiowym lubi być niewidzialny i nieuchwytny - i właśnie o tym napisał książkę.

"( ) Przeglądam albumy sprzed 30, 20 i 10 lat. Przypominają mi chwilowe, dawno zapomniane uniesienia i pozwalają spojrzeć z dystansem na życiowe porażki. Na większości fotografii zostałem uchwycony w gmachu radia albo w podróży. Czy nie miałem innego życia? Ze znakomitą większością ludzi, z którymi pozuję do zdjęć, utrzymuję stosunki grzecznościowe albo wręcz kurtuazyjne. Dlaczego nie znajduję na zdjęciach żywych emocji - namiętnych pocałunków i szczerego przyjacielskiego spojrzenia? Do większości zdjęć pozuję sam. Dlaczego nie prosiłem do zdjęć osób, które towarzyszyły mi w życiu? Dlaczego wolałem sfotografować drzewo, krzew, paproch na ulicy zamiast nieznanego człowieka? (...)" - zastanawia się w książce Niedźwiecki.

W wydaniu znaleźć można opisywane przez niego zdjęcia z prywatnego archiwum.

Grzegorz Miecugow powiedział o Niedźwieckim: „Gdyby nie Niedźwiedź, Polacy dawno by się wzajemnie wyrżnęli. Na szczęście On i jego Lista przebojów łagodzą obyczaje. Dlatego powinniśmy mu wystawić pomnik z napisem na cokole: Markowi Niedźwieckiemu Rodacy, żywi”.

Książka "Nie wierzę w życie pozaradiowe", wydana przez Agorę, będzie dostępna od 1 grudnia 2011 r. na www.kulturalnysklep.pl , w sieci sklepów Empik oraz w wybranych salonach prasowych.

Również jutro - 1 grudnia na łamach "Dużego Formatu", czwartkowego magazynu "Gazety Wyborczej" ukaże się wywiad z Markiem Niedźwieckim o książce i nie tylko.

Kampania promocyjna książki realizowana jest w stacjach telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVN), "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, w PR3 - radiowej Trójce, na stronach internetowych grupy Gazeta.pl i na Facebooku, a także na nośnikach AMS.

Patroni medialni książki: "Gazeta Wyborcza", "Metro", AMS i PR3.