Gazeta.pl na 11 listopada: "Łączy nas Polska" 

09.11.2016
A A A
Komunikat prasowy

W najbliższy piątek, 11 listopada br. na Gazeta.pl będzie można obejrzeć pierwszą odsłonę projektu wideo "Łączy nas Polska". Czy 4 minuty patrzenia sobie w oczy pozwolą zbudować więź osobom, które dzieli właściwie wszystko poza tym, że mieszkają w Polsce?

Z badań naukowców wynika, że 4 minuty patrzenia sobie w oczy wystarczy, żeby zbudować więź, polubić się, a nawet w sobie zakochać. Zespół wideo Gazeta.pl postanowił sprawdzić to w prostym wideo-eksperymencie i zaprosić do studia osoby różnych narodowości, ras, wyznań i orientacji seksualnych, które wiele dzieli, ale łączy jedno - wszyscy mieszkają w Polsce.

- "Łączy nas Polska" to cykl wideo, którego start nieprzypadkowo ma miejsce w dniu święta niepodległości. Chcemy pokazać, jak niewiele potrzeba, by przełamać bariery i walczyć z wykluczeniem społecznym poprzez propagowanie tolerancji. Mam nadzieję, że dzięki takim działaniom przypomnimy, że obowiązkiem demokratycznych mediów jest stanie na straży praw człowieka, tak aby wszyscy mieszkańcy naszego kraju czuli się w Polsce jak w domu - tłumaczy Dellfina Dellert, pomysłodawczyni i autorka cyklu "Łączy nas Polska".

W studio wideo patrzyły na siebie w milczeniu pary osób o możliwie skrajnych poglądach, które wcześniej nic o sobie nie wiedziały - znały jedynie ogólne określenia takie, jak "feministka", "katolik" czy "homoseksualista". Kamera obserwowała ich reakcje, a następnie uczestnicy eksperymentu rozmawiali i dzielili się swoimi przeżyciami. Czy 4 minuty wystarczą, żeby przełamać często tak mocno utrwalone w Polsce bariery? Wynik tego eksperymentu będzie można oglądać na Gazeta.pl w najbliższy piątek, a następnie co czwartek - do 22 grudnia br.

Wideo z cyklu "Łączy nas Polska" jest promowane w internecie - w serwisach Gazeta.pl, Ipla i w mediach społecznościowych, w radiu - w stacjach Grupy Radiowej Agora i RMF FM, w telewizji Polsat, w kinach sieci Helios, a także na ekranach CityINFOtv. Działania promocyjne zaplanował i przygotował dział marketingu Gazeta.pl.