Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

0,43%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0,43%
mWIG40 0,97%
WIG-MEDIA 0,51%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

5 listopada 2013 / 15:09

World Internet Project 2013. Wyniki polskiej edycji badania.

World Internet Project 2013. Wyniki polskiej edycji badania.
W 2013 roku liczba użytkowników internetu w Polsce ustabilizowała się, wciąż jednak sporą grupę stanowią osoby niekorzystające z sieci (38% badanych) - tak wynika z czwartej edycji raportu World Internet Project zrealizowanego przez Gazeta.pl oraz Orange Polska.

Raport potwierdza istnienie dysproporcji pomiędzy różnymi grupami wiekowymi. I tak 80% osób w wieku 60 lat lub starszych nie używa internetu wcale. Na przeciwległym biegunie są osoby pomiędzy 15. a 24. rokiem życia, w przypadku których odsetek korzystających z sieci jest bliski 100%. Co czwarty internauta w tym przedziale wiekowym czuje się uzależniony od internetu.

- Najnowsze wyniki potwierdzają zatem generalne wnioski z poprzednich lat. Dzielimy się na dwie grupy pokoleniowe: jedna z nich, młodsza, w coraz bardziej wyrafinowany i intensywny sposób korzysta z dobrodziejstw internetu oraz nowych urządzeń. Druga zaś, starsza, pozostaje przy swoich dawnych wzorcach korzystania z mediów, w których szczególnie ważną rolę odgrywa telewizja - mówi Artur Birnbaum, analityk w Zespole Badań i Analiz Gazeta.pl.

Warto też zwrócić uwagę na występujących po raz pierwszy w raporcie tzw. eks-internautów*, stanowiących 4% badanej populacji. Jako główne powody niekorzystania z sieci podają oni brak dostępu do komputera, zbyt wysoki koszt użytkowania internetu, ale również jego nieprzydatność. Natomiast nie-użytkownicy** jako główne przyczyny podają brak potrzebnych do tego umiejętności i brak zainteresowania.

- Eks-użytkownicy mają bardziej negatywne zdanie na temat zasobów, uzależniania się od korzystania z internetu. O wiele surowiej punktują go za natłok informacji czy występowanie "niemoralnych" treści - mówi Artur Kurasiński, autor bloga AK74.pl, jeden z komentatorów badania.

World Internet Project to badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne, które realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska.

Do tegorocznej edycji zaangażowanych zostało wielu ekspertów z obszaru technologii, mediów społecznościowych oraz naukowców z dziedziny nowych mediów, m.in. dr Jan Zając, dr Dominik Batorski, Kamil Brzeziński, Michał Sadowski czy Natalia Hatalska. Ich komentarze wzbogacają i uzupełniają dane z raportu.

Oprócz badania WIP 2013, w tym roku ukażą się także raporty WIP Mobile oraz WIP Entertainment, szczegółowo analizujące obszar internetu mobilnego oraz zagadnienia związane z rozrywką w sieci.

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post na technologie.gazeta.pl



* eks-użytkownicy internetu - osoby, które nie korzystają z internetu, ale korzystały z niego w przeszłości

** nie-użytkownicy internetu - osoby, które nigdy nie korzystały z internetu

Realizacja badania: Ipsos na zlecenie Gazeta.pl i Orange Polska; metoda CAPI (indywidualne wywiady w domach respondentów), reprezentatywna, losowo-kwotowa próba Polaków w wieku 15+, N = 2002, termin realizacji: 29.05-24.06.2013

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.