Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

15 maja 2014 / 08:21

Nagrody INMA Awards 2014 dla "Gazety Wyborczej" i "Metra"

Nagrody INMA Awards 2014 dla
Komunikat prasowy

Projekty "Gazety Wyborczej" i "Metra" zostały nagrodzone w tegorocznym prestiżowym konkursie INMA Awards i znalazły się wśród 30 zwycięskich rozwiązań wydawców prasowych z całego świata. Jury konkursu doceniło projekt "Trasy magiczne" "Gazety Wyborczej" oraz bezpłatny magazyn dla kobiet "Metro na szpilkach" przygotowany przez redakcję "Metra".

"Gazeta Wyborcza" z projektem "Trasy magiczne" zajęła II miejsce w kategorii "Najlepszy pomysł lub rozwiązanie na wzrost cyfryzacji odbiorcy", a "Metro" otrzymało III nagrodę w kategorii "Najlepszy nowy produkt druku" za magazyn "Metro na szpilkach".

"Trasy magiczne" to projekt zrealizowany przez czytelników i dziennikarzy lokalnych oddziałów "Gazety Wyborczej". Opisali oni swoje ulubione trasy, które przemierzali niejednokrotnie w swoich lokalnych ojczyznach, tworząc w serwisie Trasymagiczne.Wyborcza.plmapę najpiękniejszych i najciekawszych tras samochodowych w Polsce. Projekt zwieńczyło wydanie książki "Polska daj się zaskoczyć. Trasy magiczne". Projektowi patronowała firma Continental.

W kwietniu br. projekt "Trasy magiczne" otrzymał też wyróżnienie w konkursie WAN-IFRA European Digital Media Awards. Jury konkursu przyznało mu "special mention" w kategorii "Najlepsza cyfrowa kampania reklamowa".

"Metro na szpilkach" to bezpłatny magazyn lifestyle'owo-konsumencki skierowany do nowoczesnych kobiet mieszkających w dużych miastach. Zawiera treści przygotowane przez zespół "Metra", m.in. szereg porad konsumenckich oraz artykułów dotyczących urody, trendów w modzie czy sposobów na relaks. Dotychczas ukazały się już 3 wydania magazynu oraz jeden numer specjalny, które były rozdawane m.in. w pobliżu centrów handlowych i dużych sklepów. Cyfrowe wersje "Metra na szpilkach"są też dostępne w App Store, Google Play, Samsung Apps i sklepie Windows (na tablety z systemem Windows8) oraz na Publio.pl.

INMA Awards należy do najbardziej prestiżowych imprez tego typu na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe w prasie.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 560 projektów 146 gazet z 37 krajów. 28 jurorów z całego świata oceniało projekty pod względem pomysłu, kreatywności, strony graficznej, produkcji, skuteczności oraz wyników.

Wyniki konkursu w 15 kategoriach zostały ogłoszone 13 maja na zakończenie 84. Światowego Kongresu INMA, który odbył się w San Francisco.

Więcej o zwycięzcach i konkursie - www.inma.org.

Tegoroczne nagrody INMA Awards to kolejne laury dla "Gazety Wyborczej" i "Metra" w tym konkursie. Poprzednio, w 2012 r. jury konkursu doceniło akcję dziennika "Metro" "Dzień bez twarzy" oraz 2 projekty "Gazety Wyborczej" - "Książki. Magazyn do czytania" oraz kampanię "Wyborcza. Gazeta od ważnych tematów". Wcześniej projekty Agory znalazły na liście zwycięzców INMA Awards w latach 2011-2007.

Powrót