Metro

A A A Drukuj
"Metro" to gazeta miejska, kierowana przede wszystkim do młodych mieszkańców dużych miast. Tytuł koncentruje się na tym, co charakteryzuje miejski styl życia. Bezpłatna dystrybucja dziennika pozwala docierać do czytelników w najlepszym czasie i miejscu - "Metro" trafia do ich rąk co rano, od poniedziałku do piątku, w drodze do pracy, szkoły czy na uczelnię.

W lutym 2014 "Metro" wprowadziło nowy targetowany model dystrybucji. W różne dni tygodnia dziennik trafia do czytelników z konkretnych grup celowych. Poniedziałkowe wydanie "Metra" jest kierowane przede wszystkim do ludzi młodych, uczących się, rozpoczynających karierę (dystrybucja w precyzyjnie dobranych punktach w centrach miast, okolicach uczelni i kampusów). Wtorkowe i środowe numery dziennika są rozdawane głównie w okolicach biurowców, banków i centrów biznesowych. W ten sposób "Metro" umożliwia reklamodawcom dotarcie do nowej, atrakcyjnej grupy celowej: aktywnych konsumentów. Do grupy tej zaliczają się kobiety i mężczyźni w wieku 30+, realizujący się zawodowo i dobrze zarabiający, posiadający dzieci lub planujący założenie rodziny. Do nich dotrze 70 proc. nakładu dziennika. Czwartkowe i piątkowe wydania "Metra" są szerokie zasięgowe, zapewniając dotarcie do masowego odbiorcy.

Wprowadzenie nowego modelu dystrybucji "Metra" to odpowiedź na potrzeby reklamodawców tytułu. Dziennik, dzięki unikalnej na polskim rynku prasowym zmianie formy dystrybucji z masowej na targetowaną, dociera do wybranych grup odbiorców. Nakład gazety w poszczególne dni tygodnia jest dopasowywany do nowego modelu.

Dziennik jest atrakcyjnym partnerem dla reklamodawców, m.in. dzięki największej sieci dystrybucji w Polsce i precyzyjnemu dotarciu do określonych grup docelowych. Klienci "Metra" mogą korzystać z oferty dwumedialnej, łączącej emisję ogłoszeń w papierowym wydaniu dziennika i w internecie. Dostępne są również oferty pakietowe z innymi mediami Agory, m.in. "Gazetą Wyborczą", radiostacjami i czasopismami oraz firmą reklamy zewnętrznej AMS . "Metro" oferuje też bogaty wachlarz reklamy niestandardowej, dostosowywanej elastycznie do potrzeb klienta. Ofertę reklamową dziennika poszerzają usługi Metro BTL oraz Metro Custom Publishing.

"Metro" stawia też na intensywny rozwój marki w obszarze cyfrowym. Wszyscy mobilni czytelnicy dziennika mogą wygodnie sięgać do interesujących ich treści dzięki aplikacji "Dziennik Metro" na urządzenia z systemem Android, iOS oraz Windows 8. Dziennik można też pobrać w formacie ePub i mobi oraz czytać online w księgarni Publio.pl. 

Swoje mobilne aplikacje - na tablety i smartfony z systemem iOS oraz Android, a także tablety i komputery z systemem Windows 8 - mają również specjalne wydania "Metra": "Metro na szpilkach" oraz "Metro Fit".

Internetową twarzą dziennika jest portal metro.gazeta.pl , który łączy rozrywkę, wiadomości i styl życia w najlepszym wydaniu ze sprawami konsumenckimi.

W październiku 2014 dziennik "Metro" oraz Gazeta.pl uruchomiły wspólnie serwis MetroWarszawa.pl poświęcony spędzaniu wolnego czasu w stolicy. Tworzą go dziennikarze i pasjonaci, którzy na nowo odkrywają miasto przed czytelnikami. Mocnymi stronami MetroWarszawa.pl są nowoczesny design, dobrej jakości zdjęcia oraz różnorodne materiały wideo. Witryna jest też w pełni dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych.

"Metro" w sieci to także wyjątkowy serwis społecznościowy Cafeanimal.pl , integrujący miłośników zwierząt. "Metro" wydaje dodatki tematyczne (np."Praca i Edukacja") i wydania specjalne, kierowane do ściśle określonych odbiorców, jak np. "Metro na Woodstock" rozdawane na festiwalu w Kostrzynie czy "Słoneczne Metro" dystrybuowane wśród turystów w miejscowościach wypoczynkowych.

Tytuł prasowy "Metro" działa od 1998 r., Początkowo był to warszawski dodatek do "Gazety Wyborczej", potem - stołeczny dwudnik. Od października 2003 r. "Metro" zaczęło się ukazywać w Warszawie od poniedziałku do piątku. Dziennik zmienił makietę, formułę i logo, a rok później poszerzył zasięg o kolejnych dziewięć miast i przekształcił swój profil z regionalnego na wielkomiejski. Dziś "Metro" ukazuje się w 18 największych aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Białymstoku, Częstochowie, Kielcach, Opolu, Rzeszowie, Zielonej Górze i Olsztynie. Średnie dzienne czytelnictwo dziennika to 3,1%*.

Metro - serwisy internetowe