Metro

A A A Drukuj
"Metro" to gazeta miejska, kierowana przede wszystkim do młodych mieszkańców dużych miast. Tytuł koncentruje się na tym, co charakteryzuje miejski styl życia. Bezpłatna dystrybucja dziennika pozwala docierać do czytelników w najlepszym czasie i miejscu - "Metro" trafia do ich rąk co rano, od poniedziałku do piątku, w drodze do pracy, szkoły czy na uczelnię.

Średnie dzienne rozpowszechnianie "Metra" w zasięgu ogólnopolskim to 351 940 egz. "Metro" jest trzecią najczęściej czytaną ogólnopolską gazetą codzienną, ze średnim dziennym czytelnictwem na poziomie 3% (890 tys. osób)*.

"Metro" stawia też na interakcję z czytelnikami, którą realizuje m.in. poprzez akcje redakcyjne z ich udziałem. Projekty "Okrągły Stół 2009" i "Piractwo internetowe - za czy przeciw" zostały docenione za granicą - otrzymały nagrody w konkursie World Young Reader Prize (edycje 2009 i 2010). W 2010 r. jury konkursu uznało "Metro" za Gazetę Roku Młodych Czytelników.

Internetową twarzą dziennika jest portal metro.gazeta.pl , który łączy rozrywkę, wiadomości i styl życia w najlepszym wydaniu ze sprawami konsumenckimi. "Metro" w sieci to także wyjątkowy serwis społecznościowy Cafeanimal.pl , integrujący miłośników zwierząt. "Metro" wydaje dodatki tematyczne (np."Praca i Edukacja") i wydania specjalne, kierowane do ściśle określonych odbiorców, jak np. "Metro na Woodstock" rozdawane na festiwalu w Kostrzynie czy "Słoneczne Metro" dystrybuowane wśród turystów w miejscowościach wypoczynkowych.

Dziennik jest atrakcyjnym partnerem dla reklamodawców, m.in. dzięki największej sieci dystrybucji w Polsce i precyzyjnemu dotarciu do określonych grup docelowych. Klienci "Metra" mogą korzystać z oferty dwumedialnej, łączącej emisję ogłoszeń w papierowym wydaniu dziennika i w internecie. Dostępne są również oferty pakietowe z innymi mediami Agory, m.in. "Gazetą Wyborczą", radiostacjami i czasopismami oraz firmą reklamy zewnętrznej AMS . "Metro" oferuje też bogaty wachlarz reklamy niestandardowej, dostosowywanej elastycznie do potrzeb klienta. Ofertę reklamową dziennika poszerzają usługi Metro BTL oraz Metro Custom Publishing.

Tytuł prasowy "Metro" działa od 1998 r., Początkowo był to warszawski dodatek do "Gazety Wyborczej", potem - stołeczny dwudnik. Od października 2003 r. "Metro" zaczęło się ukazywać w Warszawie od poniedziałku do piątku. Dziennik zmienił makietę, formułę i logo, a rok później poszerzył zasięg o kolejnych dziewięć miast i przekształcił swój profil z regionalnego na wielkomiejski. Dziś "Metro" ukazuje się w 18 największych aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Białymstoku, Częstochowie, Kielcach, Opolu, Rzeszowie, Zielonej Górze i Olsztynie.

* Źródło: rozpowszechnianie nakładu: ZKDP, egz. rozpowszechnione bezpłatnie ogółem, XII 2011-XI 2012, Metro - 5 wydań w tygodniu; czytelnictwo: Polskie Badania Czytelnictwa, wyk: MillwardBrown SMG/KRC, wskaźnik CPW, XII 2011-XI 2012, N=48264, opracowanie Agora S.A.

Metro - serwisy internetowe