Multimedialność

A A A
"Gazeta Wyborcza" wykorzystuje nowe technologie, aby zapewnić swoim czytelnikom stały, elastyczny i wygodny dostęp do swoich treści, wzmocnić interakcję z odbiorcami i zaoferować im dodatkowe, multimedialne materiały.

W internecie "Gazeta Wyborcza" udostępnia swoje treści w serwisie Wyborcza.pl, na stronie WysokieObcasy.pl związanej ze swoim sobotnim dodatkiem oraz w serwisie ekonomicznym Wyborcza.biz.

Wyborcza.pl to internetowa twarz "Gazety Wyborczej" łącząca merytoryczną wartość tradycyjnego wydania z szybkością i aktualnością internetu. Serwis poszerza ofertę "Gazety Wyborczej" o bieżące komentarze, redakcyjne blogi, interaktywne funkcjonalności i treści multimedialne tworzone przez własny zespół wideo. Oferuje też aktualne e-wydanie "Gazety Wyborczej" z wersją audio i prowadzi do wszystkich aktywności internetowych dziennika: serwisów lokalnych, portalu Sport.pl, serwisów rekrutacyjnych i nieruchomości oraz na strony akcji społecznych "Gazety Wyborczej". Stronę tworzy dedykowany zespół redakcyjny zintegrowany z redakcją dziennika. W październiku 2016 r. premierę miała również nowa odsłona serwisu Wyborcza.pl, która spotkała się z uznaniem użytkowników i branży.

Serwis WysokieObcasy.pl udostępnia sukcesywnie artykuły z sobotniego magazynu "Gazety Wyborczej" i oferuje nowe treści inspirowane przez czytelniczki i czytelników. Na stronie pojawiają się też materiały multimedialne.

Wyborcza.biz oferuje czytelnikom nowocześnie prezentowane jakościowe treści poświęcone gospodarce - szybkie informacje, komentarze i multimedia.

Użytkownicy smartfonów mogą czytać informacje z "Gazety Wyborczej" dzięki mobilnej wersji serwisu Wyborcza.pl, a także poprzez aplikację "Gazeta Wyborcza" dostępną w sklepach Google Play i AppStore.

"Gazeta Wyborcza", jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym 2014 r. system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2014 r. dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych i był to wynik lepszy od zakładanego na poziomie 40 tys. subskrypcji. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych, co w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data, zaowocowało na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby płatnych prenumerat cyfrowych na poziomie blisko 77 tys., choć zakładano, że próg 70 tys. subskrypcji dziennik przekroczy dopiero w 2016 r. Na koniec grudnia 2016 r. liczba płatnych subskrypcji cyfrowego dostępu do "Gazety Wyborczej" wyniosła blisko 100 tys., co czyni z dziennika lidera cyfryzacji w Polsce. Prenumeratę cyfrową "Gazety Wyborczej" można zakupić w dwóch pakietach: "Wyborcza" lub "Wyborcza Premium" za pośrednictwem strony Prenumerata.Wyborcza.pl, księgarni internetowej Publio.pl lub w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows 8.

"Gazeta Wyborcza" - jako pierwszy dziennik w Polsce - jest również dostępna użytkownikom czytników Kindle. Od grudnia 2011 r. dzięki specjalnej aplikacji mogą oni codziennie otrzymać aktualne wydanie "Gazety" wygodne do czytania i przeglądania. To główna część dziennika z najświeższymi informacjami o wydarzeniach w Polsce i na świecie, a także artykuły z warszawskiego, codziennego dodatku oraz z czwartkowego "Dużego Formatu". W wersji na Kindle'a publikowane są też zdjęcia i infografiki.



Wyborcza - serwisy internetowe