Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,04 zł

Zmiana[PLN]

0,36%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0,36%
mWIG40 0,5%
WIG-MEDIA 0,13%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

26 czerwca 2015 / 14:13

"Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" - multimedialny reportaż "Gazety Wyborczej Katowice"

Komunikat prasowy

Prawie 30 stron tekstu, ponad 250 zdjęć, do tego filmy, fragmenty audycji radiowych i interaktywne mapy - to wszystko znalazło się w nowatorskim, multimedialnym reportażu o Muzeum Śląskim, który przygotowała katowicka redakcja "Gazety Wyborczej" przy współpracy z Radiem Katowice. Obszerny materiał pod tytułem "Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" dostępny jest na Wyborcza.pl od piątku, 26 czerwca br. 4 lipca będzie też dołączony na płycie DVD do katowicko-bielskiego wydania "Gazety Wyborczej".

Właśnie dziś - 26 czerwca br. nastąpi otwarcie nowej siedziby Muzeum Śląskiego. Redakcja "Gazety Wyborczej" postanowiła w szczególny sposób uwiecznić ten moment, a jednocześnie opowiedzieć więcej o muzeum, procesie jego powstawania oraz historii miejsca, w którym stoi. Tak powstał multimedialny reportaż - nowoczesny, interaktywny przewodnik zawierający teksty, filmy, wizualizacje i animacje podane w ciekawej oprawie zaprojektowanej przez artystę z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Wszystkie materiały są integralną częścią reportażu - w każdym z rozdziałów dostępne są nagrania audio i wideo, zdjęcia, opisy oraz mapki. W miarę czytania materiału i poruszania się po stronie pojawiają się kolejne części reportażu i automatycznie uruchamiają np. filmy czy animacje.

Reportaż "Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" wzorowany jest na znanym materiale brytyjskiego dziennika "Guardian" poświęconym I wojnie światowej - "First World War".

- Muzeum Śląskie po latach starań w końcu zyskuje nową siedzibę. To ważny moment w śląskiej historii. Muzeum jest potrzebne Ślązakom, dzisiaj może nawet bardziej niż kiedyś. Dlatego w naszym reportażu opowiadamy nie tylko o losach Muzeum Śląskiego, ale próbujemy opisać rolę, jaką pełniło w różnych momentach trudnej i pogmatwanej historii tej ziemi. Pomagają nam w tym m.in. historyk sztuki prof. Ewa Chojecka, senator Kazimierz Kutz, popularyzator śląskiej historii Alojzy Lysko, historyk prof. Ryszard Kaczmarek, byli dyrektorzy muzeum: Lech Szaraniec i Leszek Jodliński, obecna dyrektor Muzeum Śląskiego Alicja Knast i wielu innych - mówi Dariusz Kortko, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej Katowice" i autor projektu reportażu.

Nad reportażem "Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" przez pół roku pracował zespół kilkunastu osób: dziennikarzy, fotografów, fotoedytorów, grafików i projektantów zaangażowanych m.in. w nagrywanie filmów, układanie fotocastów i komponowanie grafik. Część dźwięków pochodzi z archiwum Radia Katowice - wspólnie z Dariuszem Kortką reportaż tworzyła Anna Dudzińska z katowickiej redakcji Polskiego Radia.

W zespole tworzącym reportaż znaleźli się: Anna Dudzińska i Dariusz Kortko - pomysł reportażu, redakcja, teksty, filmy, dźwięki; Marcin Nowrotek - projekt interfejsu i projekt graficzny reportażu, koordynacja prac zespołu, animacja; Łukasz Grzywa - oprogramowanie reportażu, przekład na język komputerowy; Józef Krzyk - teksty, redakcja; Grzegorz Celejewski - zdjęcia, filmy; Marta Błażejowska - edycja zdjęć; Grzegorz Boduszek, Przemysław Kawa - montaż filmów i edycja tekstów; Rafał Drabek - realizacja dźwięku; Daniel Jaros - przygotowanie map oraz Marek Wilk - wydawca reportażu.

Partnerem powstania materiału jest firma Budimex.

Multimedialny reportaż można przeczytać i obejrzeć od 26 czerwca br. na stronie muzeumslaskie.wyborcza.pl , Wyborcza.pl i Gazeta.pl, a także na stronach partnerów projektu - m.in. Radia Katowice. W sobotę, 4 lipca br. reportaż dołączony będzie również do lokalnego wydania "Gazety Wyborczej" na płycie DVD.

Reportaż "Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" będzie promowany w serwisach grupy Gazeta.pl, serwisach z sieci AdTaily i AdPlayer, a także w mediach społecznościowych. Kampanię przygotował zespół promocji "Gazety Wyborczej Katowice".

W ramach promocji reportażu odbędzie się też spotkanie z jego autorami połączone z dyskusją o muzeum i jego znaczeniu na kulturalnej mapie Śląska. Wydarzenie to odbędzie się 2 lipca 2015 r. w siedzibie Muzeum Śląskiego w Katowicach.

"Muzeum Śląskie. Przywracanie pamięci" to już kolejny interaktywny reportaż, jaki przygotowała "Gazeta Wyborcza". W grudniu 2013 r. ukazał się pierwszy polski materiał z tego gatunku - było to "Boskie światło" Jacka Hugo-Badera, a kolejnym - "Wiosna nasza" o początkach "Gazety Wyborczej".

Multimedialne reportaże jako pierwsze na świecie zaproponowały czytelnikom zespoły "New York Timesa" i "Guardiana".

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.