"Po stronie klienta" - druga edycja akcji "Gazety Wyborczej"

02.03.2015
A A A
Komunikat prasowy

Jak bezpiecznie poruszać się w sieci? Dla kogo dane o nas mogą być cenne? W jaki sposób ktoś może je ukraść i nimi handlować? Co robić, gdy ktoś ukradnie naszą tożsamość lub bezprawnie wykorzysta dane czy zdjęcia? - te wszystkie tematy podejmie redakcja "Gazety Wyborczej" w drugiej edycji akcji społecznej pod nazwą "Po stronie klienta". .

Od 5 marca do 16 kwietnia br. na łamach dziennika będą ukazywać się teksty związane z bezpieczeństwem w sieci. Dziennikarze "Wyborczej" sprawdzą, dlaczego nasze dane są cenne, jak dochodzi do kradzieży danych w internecie i jak się przed tym bronić. Coraz cz ęściej użytkownikami sieci są dzieci, dlatego porady będą poświęcone też temu, jak ustrzec najmłodszych przed niebezpieczeństwami w internecie oraz jak rodzice mogą reagować, gdy od ich dzieci wyłudzane są dane.

Teksty z cyklu "Po stronie klienta" będą publikowane w głównym wydaniu "Gazety Wyborczej". Zgłaszanymi przez czytelników sprawami zajmą się fachowcy - dziennikarze z Ekipy Samcika z działu gospodarczego "Wyborczej", pod wodzą Macieja Samcika, szefa tygodnika "Pieniądze Ekstra" i autora bloga "Subiektywnie o finansach" , laureata nagrody Grand Press Economy 2014.

W czasie akcji podczas specjalnych dyżurów w siedzibie "Gazety Wyborczej" na pytania czytelników będą odpowiadać eksperci, m.in.: Rzecznik Praw Obywatelskich, eksperci z serwisu "Niebezpiecznik" oraz GIODO. Pomogą rozwiązywać problemy związane z kradzieżą danych osobowych i doradzą, jak zabezpieczyć swoje dane w sieci. Pierwszy dyżur odbędzie się już w czwartek , 5 marca, w godz. 12-14.00 - eksperci czekają na pytania pod warszawskim numerem telefonu 22 444 40 88.

Dodatkowo pytania można wysyłać e-mailem na adres: ekipasamcika@wyborcza.biz .

Podczas pierwszej edycji akcji "Po stronie klienta", realizowanej w 2014, redakcja "Wyborczej" pomagała czytelnikom wyplątać się ze źle podpisanych umów, ostrzegała, jak ustrzec się kruczków przy podpisywaniu umów, czy zakupów na pokazach. Pokazywała też przykłady nieuczciwych umów, nieetycznego traktowania klientów oraz doradzała podczas dyżurów eksperckich , jak się zachować w trudnych sytuacjach.

Koncepcja działań pod hasłem "Po stronie klienta" powstała w dziale akcji społecznych "Gazety Wyborczej" i dziale gospodarczym "Wyborczej". Działania koordynuje Anna Szprynger.

Partnerem akcji jest firma Orange.

Więcej informacji na stronie: Wyborcza.biz/klient

Wyborcza - serwisy internetowe