Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

23 lutego 2015 / 15:06

"Gazeta Wyborcza" - mamy 55 000 dowodów, że Polacy cenią dobre dziennikarstwo

 Komunikat prasowy

"Gazeta Wyborcza" z sukcesem rozwija swoją cyfrową ofertę i poszerza grono czytelników, którzy mogą wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób korzystania z treści dziennika. Dzięki temu rośnie sprzedaż "Wyborczej", a jej treści docierają do rekordowej grupy około 7,6 mln czytelników miesięcznie*.

Sukces oferty cyfrowej "Gazety Wyborczej"

"Gazeta Wyborcza", jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym ub.r. system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. Po niespełna roku - na koniec 2014 - korzystało z niej kilkadziesiąt tysięcy osób i instytucji. Na dzień 31 grudnia 2014 r. "Wyborcza" miała 54 919 aktywnych prenumerat cyfrowych**. To wynik lepszy od zakładanego na poziomie 40 tys. subskrypcji. Dynamiczny rozwój oferty prenumeraty cyfrowej i lepsza niż planowana realizacja celów to m.in. efekt doświadczeń zespołu "Gazety Wyborczej" w tworzeniu oferty e-commerce, atrakcyjnych promocji i uruchomienia cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej.

- Dzięki połączeniu tradycyjnego, jakościowego dziennikarstwa i nowoczesnego sposobu działania, charakterystycznego dla projektów internetowych, udało nam się stworzyć wyjątkową ofertę na polskim rynku medialnym, cieszącą się coraz większą popularnością. Dowiedliśmy w ten sposób, że istnieje rosnące grono osób, które cenią sobie dostęp do wartościowych treści, ale często poszukują ich w innych kanałach dystrybucji niż tylko wydania papierowe. Dlatego "Gazeta Wyborcza" ma tak wiele propozycji dla użytkowników urządzeń mobilnych i dba o komunikację z czytelnikami w mediach społecznościowych - mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory. - To jednak nie koniec naszych prac nad ofertą cyfrową. Stawiamy sobie kolejne, ambitne cele - na koniec 2016 r. chcielibyśmy osiągnąć poziom 75 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych "Wyborczej". 

Nowoczesna "Wyborcza" - nowocześni użytkownicy

W gronie cyfrowych czytelników "Gazety Wyborczej" aż 67% ma wyższe wykształcenie, 78% mieszka w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, a 62% jest zadowolonych z własnej sytuacji materialnej. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół "Wyborczej".

Dodatkowo, odbiorcy "Gazety Wyborczej" - zapytani o główne powody zakupu pakietu cyfrowego - wymieniają: dostęp do informacji ze sprawdzonych źródeł i zaufanie do jakościowych treści kojarzonych z markami prasowymi. Oceniają też, że cyfrowa "Wyborcza" oferuje dużo ciekawych tekstów, niedostępnych w innych serwisach internetowych, a wiele osób preferuje czytanie dłuższych artykułów także w Internecie.***

Coraz więcej czytelników docenia również aktywność "Gazety Wyborczej" w mediach społecznościowych. Redakcja dziennika cały czas przekazuje najświeższe wiadomości swoim odbiorcom i jest z nimi w stałym kontakcie, angażując ich do dyskusji i zbierając opinie o swoich materiałach.

"Gazeta Wyborcza" jest liderem wśród tytułów prasowych na Twitterze zarówno pod względem liczby osób śledzących jej profil, jak i liczby publikowanych informacji (319 tys. obserwujących). "Wyborcza" ma również jeden z największych i najbardziej angażujących profili prasowych na Facebooku z prawie 300 tys. fanów. Ponad 120 tys. osób śledzi profil dziennika na Google+. "Wyborcza" jest też obecna na Youtube.pl, LinkedIn, na Instagramie oraz - od niedawna - na Tubmlr.com.

 "Mamy 55000 dowodów, ze Polacy cenią dobre dziennikarstwo"

Od 20 lutego br., czyli od chwili ogłoszenia świetnych wyników cyfrowej "Wyborczej" w 2014 r., trwają działania promujące cyfrową ofertę dziennika , realizowane pod hasłem "Mamy 55000 dowodów, że Polacy cenią dobre dziennikarstwo". Specjalne oznaczenia z taką informacją pojawiają się przy tekstach na stronach wszystkich serwisów internetowych "Wyborczej" - Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, WysokieObcasy.pl oraz na 22 serwisach przygotowywanych przez lokalne redakcje dziennika.

Dodatkowo na łamach "Gazety Wyborczej" można przeczytać specjalne artykuły poświęcone m.in. dobremu dziennikarstwu i doświadczeniom światowych wydawców. W weekendowym "Magazynie Świątecznym" (z 21 lutego) ukazała się rozmowa Łukasza Długowskiego z prof. Charliem Beckettem, szefem Wydziału Mediów i Komunikacji London School of Economics o tym, czy udało się uratować dziennikarstwo. Dziś - w poniedziałek, 23 lutego w "Wyborczej" można przeczytać komentarz Martina Stysiaka pt. "Przesadzone pogłoski o śmierci prasy".

Przypisy

* Suma miesięcznego czytelnictwa "Gazety Wyborczej" oraz jej serwisów internetowych po uwzględnieniu współużytkowania obu mediów. Analiza na podstawie danych: Polskie badania Czytelnictwa (realizacja Millward Brown, IX-XI 2014, wskaźnik COB - "czy czytał w ciągu 30 dni" N=8821), Megapanel PBI/Gemius (średnia miesięczna liczb RU z IX-XI 2014 dla serwisów Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, 22 serwisów lokalnych, Wysokieobcasy.pl) oraz badania własnego Agory o współużytkowaniu "Gazety Wyborczej" w wersji drukowanej i internetowej (realizacja Millward Brown, XII 2014, N=4401, CAWI);

** Na całkowitą liczbę aktywnych prenumerat składają się subskrypcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne i roczne zakupione na stronach internetowych serwisów "Gazety Wyborczej", w systemie Piano National, w księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnych na tablety i smartfony z systemami iOS, Windows 8 i Android.

*** Badanie własne Agora SA, CAWI, wrzesień 2014, prenumeratorzy pakietów cyfrowych "Wyborczej".


Informacje dodatkowe - Rozwój oferty cyfrowej "Wyborczej"

4 lutego 2014 r. "Gazeta Wyborcza", jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich cyfrowych treści i ofertę pakietów cyfrowych. W swoich działaniach wzorowała się na tym, co robią światowi wydawcy wdrażający podobne projekty. 

W ramach mierzonego paywalla "Wyborczej" możliwy jest bezpłatny dostęp do 10 dowolnych artykułów z serwisów internetowych Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i 22 serwisów przygotowywanych przez redakcje lokalne "Wyborczej". Ci, którzy chcą czytać więcej materiałów "Gazety Wyborczej", mogą wykupić jeden z pakietów cyfrowych dziennika, uzyskując dostęp np. do treści online czy na różnych urządzeniach mobilnych. W 4 kwartale 2014 r. ruszyła też zapowiadana od początku oferta prenumeraty cyfrowej "Wyborczej" skierowana do klientów instytucjonalnych.

30 czerwca 2014 r. Gazeta Wyborcza miała blisko 16 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych. Do 30 września 2014 r. liczba aktywnych prenumerat cyfrowych wzrosła o 33% i wyniosła ponad 21 tys. Na koniec 2014 r. liczba aktywnych prenumerat "Wyborczej" wyniosła blisko 55 tys. 

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.