Gazeta Wyborcza

A A A
"Gazeta Wyborcza" powstała w 1989 roku jako platforma pierwszych demokratycznych wyborów do parlamentu. Założyła ją grupa dziennikarzy i byłych działaczy niezależnej prasy wydawniczej demokratycznej opozycji. Od momentu powstania dziennika stanowisko redaktora naczelnego pełni Adam Michnik, intelektualista i wybitny działacz opozycji demokratycznej w latach 1960-80.

"Gazeta Wyborcza" rozpoczynała jako ośmiostronicowy dziennik o nakładzie 150 tys. egzemplarzy. Dziś sprzedawana jest średnio dziennie w 159 tys.* egzemplarzy i sięga po nią w ciągu tygodnia 2,1 mln osób w całym kraju**.

Unikatowa formuła "Gazety Wyborczej" - dziennika ogólnokrajowego ze stronami lokalnymi - okazała się bardzo atrakcyjna dla czytelników i reklamodawców. Każdy egzemplarz "Gazety Wyborczej" składa się przynajmniej z trzech elementów: ogólnopolskiego grzbietu głównego przygotowywanego przez redakcję w Warszawie, stron lokalnych przygotowywanych przez jedną z 20 redakcji lokalnych oraz krajowo-lokalnych dodatków tematycznych: "Mój Biznes. Ludzie, Praca, Innowacje", "Duży Format", "Ale Historia" (poniedziałek), "Wyborcza TV", "Tylko Zdrowie", "Gazeta Co Jest Grane 24" (piątek), "Wysokie Obcasy" (sobota).

"Gazeta Wyborcza" zapewnia ogłoszeniodawcom atrakcyjny, jakościowy kontekst dla przekazów marketingowych, dotarcie do atrakcyjnej grupy docelowej, a także bogaty wachlarz rozwiązań reklamowych obejmujący m.in. ofertę dwumedialną, innowacyjne formaty reklamowe czy kampanie niestandardowe.

Internetowa twarz "Gazety Wyborczej" - serwis Wyborcza.pl - to jedna z najpopularniejszych stron tytułu prasowego w polskim internecie***. Wzbogaca merytoryczną wartość wydania papierowego o szybkość, interaktywność i multimedialność internetu. Czytelnicy zyskują dostęp do treści publikowanych codziennie w "Gazecie Wyborczej", na bieżąco rozwijanych i uzupełnianych o komentarze, opinie i blogi dziennikarzy, a także do materiałów wideo tworzonych w nowoczesnym studiu telewizyjnym Agory.

"Gazeta Wyborcza" jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce - jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym 2014 r. system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych, co w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data, zaowocowało na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby płatnych prenumerat cyfrowych na poziomie blisko 77 tys., choć zakładano, że próg 70 tys. subskrypcji dziennik przekroczy dopiero w 2016 r. Na koniec 2016 r. dziennik miał prawie 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych i był to wynik lepszy od zakładanego. Prenumeratę cyfrową "Gazety Wyborczej" można zakupić w dwóch pakietach: "Wyborcza" lub "Wyborcza Premium" za pośrednictwem strony Prenumerata.Wyborcza.pl, księgarni internetowej Publio.pl lub w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows 8.

"Gazeta Wyborcza" jest od lat największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. Stanowi rzetelne źródło wiedzy dla czytelników i ważną płaszczyznę debaty publicznej. Jest ceniona i nagradzana za jakość dziennikarstwa, innowacyjność oraz za zaangażowanie społeczne i wspieranie najważniejszych ogólnopolskich i lokalnych akcji o charakterze społecznym, edukacyjnym i kulturalnym. Przedsięwzięcia i projekty "Gazety Wyborczej" spotykają się z zainteresowaniem odbiorców i uznaniem ze strony polskich i międzynarodowych organizacji branżowych, jak: SAR (Stowarzyszenie Agencji Reklamowych), IWP (Izba Wydawców Prasy), INMA (International Newsmedia Marketing Association), WAN-IFRA (The World Association of Newspapers and News Publishers).

"Gdyby nie było Gazety, to zabrakłoby rzetelnej, uczciwej informacji, nie byłoby gdzie napiętnować korupcji, afer czy innych grzechów kruchej polskiej demokracji. Kobiety nie wiedziałyby, w którym szpitalu czeka je horror, a w którym przeżyją cudowne chwile narodzin..." - pisał jeden z czytelników.



*ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, styczeń-grudzień 2016

**Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja MillwardBrown SMG/KRC, styczeń-grudzień 2016, ogólnopolska próba reprezentatywna osób w wieku 15+, N=20 033, wskaźnik CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego); opracowanie Agora S.A.

*** badanie Gemius/PBI, grudzień 2016


Wyborcza - serwisy internetowe