Polityka działań społeczno-sponsoringowych w Grupie Agora

A A A
Grupa Agora działa na polskim rynku medialnym od ponad 26 lat, obecnie jest aktywna we wszystkich jego segmentach. Nasze przedsięwzięcia to komplementarne biznesy medialne, które łączy marka Agory oraz poszanowanie wspólnych wartości. Chcemy zapewnić Grupie rozwój i sukces ekonomiczny - w tym celu wykorzystujemy nasz potencjał do realizacji strategii i bierzemy aktywny udział w życiu lokalnych społeczności, których jesteśmy częścią.

Jednym z istotnych elementów, które przyczyniają się do rozwoju Agory, są działania społeczne - charytatywne edukacyjne, obywatelskie, a także sponsoringowe. Większość projektów realizowana jest na poziomie poszczególnych mediów wchodzących w skład Grupy i wspiera cele związane z rozpoznawalnością marek Agory oraz budowaniem jej pozytywnego wizerunku. Działania te mają zarówno charakter ogólnopolski, jak i lokalny, dedykowany potrzebom mieszkańców poszczególnych regionów Polski. Dodatkowo, media i przedsięwzięcia Agory - m.in. "Gazeta Wyborcza", czasopisma i portale internetowe, stacje radiowe, kina grupy Helios oraz AMS - realizują szereg projektów prospołecznych, patronują wielu inicjatywom i włączają się w kampanie realizowane przez inne podmioty. Wszystkie te działania koncentrują się wokół najważniejszych zagadnień społecznych - są nimi:

1. edukacja, rozwój indywidualny i społeczny;

2. kształtowanie postaw obywatelskich i dbałość o prawa człowieka;

3. promocja kultury i powszechnego dostępu do niej;

4. promocja zdrowia i zdrowego stylu życia;

5. troska o środowisko naturalne;

6. troska o innych wyrażająca się w akcjach charytatywnych i pomocowych.

Większość projektów społecznych realizowanych przez media i przedsięwzięcia Agory to działania własne. Część prowadzona jest z podmiotami zewnętrznymi na zasadzie wzajemnej wymiany świadczeń, patronatów czy partnerstw.

Działania stricte sponsoringowe to niewielka część realizowanych przez Grupę projektów. Za działania sponsoringowe uznajemy takie, które zmierzają do uzyskania obopólnych korzyści przez sponsora oraz podmiot sponsorowany.

Współpraca z podmiotem sponsorowanym opiera się każdorazowo na umowie lub zamówieniu sponsoringowym, których zapisy szczegółowo precyzują zakres współdziałania w ramach sponsorowanego przedsięwzięcia oraz wszystkie prawa i obowiązki stron. Decyzje o zaangażowaniu w poszczególne inicjatywy podejmują szefowie określonych obszarów biznesowych Grupy Agora w oparciu o zatwierdzony przez Zarząd roczny plan marketingowy obejmujący koszty działalności sponsoringowej. W przypadku inicjatyw, których koszty nie zostały ujęte w planie rocznym danego medium, osoba inicjująca taki projekt może wystąpić o zgodę na jego realizację.

Nadrzędnym celem naszych działań sponsoringowych jest kreowanie pozytywnego wizerunku marek, pozycjonowanie i prezentowanie logo Agory lub innych znaków towarowych, zwiększanie prestiżu oraz wartości marek należących do Grupy Agora.

Przykłady działań podejmowanych przez media Grupy Agora w poszczególnych obszarach:

1. Edukację, rozwój indywidualny i społeczny wspiera m.in. "Gazeta Wyborcza" w ramach akcji "iLab - Laboratorium innowacji" czy "Projekt: praca". Właściwa edukacja dzieci i młodzieży wpływa na przyszłość polskiego społeczeństwa, dlatego media Grupy Agora podejmują szereg działań związanych z podnoszeniem jakości kształcenia.

2. Kształtowanie postaw obywatelskich i dbałość o prawa człowieka wspiera m.in. Radio TOK FM realizujące cykle "Usłysz swojego posła" i "Usłysz swoje miasto", a także od wielu lat patronujące Międzynarodowemu Festiwalowi Filmowemu "Watch Docs".

3. O kulturalnych projektach pamięta np. AMS - w corocznym konkursie Galerii Plakatu AMS, czy sieć kin Helios realizująca projekt Kultura Dostępna. Kultura to bezcenne dobro społeczne oraz część procesu edukacji, która odgrywa istotną rolę w formowaniu tożsamości indywidualnej i narodowej.

4. W ramach promocji zdrowia i zdrowego stylu życia realizowane są m.in. kolejne odsłony akcji Polska Biega. Polska na Rowery, a kwestie integracyjne podejmuje np. AMS realizujący program na rzecz integracji osób niepełnosprawnych. Wcześniej ogromnymi i skutecznymi projektami Agory były np. "Rodzić po ludzku", "Leczyć po ludzku" i "Polacy, odwagi!"

5. O środowisku naturalnym pamiętają m.in. "Gazeta Wyborcza" w cyklach przyrodniczych i akcjach specjalnych, jak np. "Oddychaj po ludzku" czy "Lasy w Polsce", a także AMS i czasopisma Agory promujące segregację odpadów i ich wtórne przetwarzanie.

6. Do włączenia się w działania charytatywne i pomocowe zachęcają wszystkie media Agory - w ostatnim czasie bardzo aktywne były zwłaszcza "Gazeta Wyborcza" i Gazeta.pl, które namawiały do pomocy ofiarom wojny w Syrii dzięki wsparciu Polskiej Akcji Humanitarnej, natomiast kina sieci Helios postanowiły pomóc schroniskom dla zwierząt.

Działania społeczno-sponsoringowe Grupy Agora są wyrazem jej społecznej odpowiedzialności oraz troski o losy regionów, w których funkcjonuje Grupa jako miejsc, w których warto mieszkać, pracować i realizować plany. Działania te mają też na celu budowanie pozytywnego wizerunku Grupy i jej marek jako podmiotów przyjaznych ludziom oraz zaangażowanych w życie społeczności, Dzięki kolejnym projektom z tego obszaru marki Grupy Agora mogą się promować i zabiegać o uwagę interesariuszy istotnych dla Grupy, informować ich o szerokim zakresie przedsięwzięć i inicjatyw przez nią realizowanych. Grupa Agory chce w ten sposób pozyskać uznanie i sympatię opinii publicznej, zwłaszcza dla roli jaką odgrywa w życiu społecznym.

Dodatkowo projekty społeczno-sponsoringowe wspierają działania promocyjne i handlowe Grupy.

Zarząd Spółki jest przekonany, że wszystkie formy zaangażowania mediów i marek Grupy Agora w poszczególne inicjatywy społeczne i sponsoringowe mają istotne znaczenie dla rozwoju społecznego i gospodarczego określonych regionów czy grup społecznych.