Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

14 sierpnia 2015 / 07:12

Wyniki finansowe Grupy Agora - 2 kwartał 2015r.

Komunikat prasowy

Grupa Agora odnotowała zdecydowaną poprawę wyników operacyjnych w 2 kwartale 2015 r. Przychody reklamowe w segmentach Internet i Radio rosły szybciej niż rynkowe, zwiększyły się też wpływy ze sprzedaży wydawnictw. Po raz kolejny zapewniło to Grupie znaczący wzrost przychodów oraz zysku operacyjnego. Do sukcesu Grupy przyczyniła się przede wszystkim systematyczna poprawa rentowności większości biznesów oraz stabilizacja przychodów prasowych.

- Kolejny, świetny kwartał Grupy Agora, który potwierdza właściwy wybór ścieżki rozwoju naszych biznesów. Systematyczne działania wszystkich zespołów oraz udana współpraca z partnerami biznesowymi pozwalają nam nie tylko skutecznie rozwijać dotychczasowe projekty, które poprawiają rentowność, ale też odważnie rozpoczynać nowe przedsięwzięcia. Chcemy umocnić pozycję Agory na rynku telewizyjnym, dlatego weźmiemy udział w postępowaniu koncesyjnym na co najmniej 2 kanały telewizyjne dostępne na MUX-8. A dodatkowo jeszcze w tym roku uruchomimy serwis biznesowo-technologiczny na licencji Business Insider i będziemy dalej zwiększać skalę naszej działalności radiowej - komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.

Wyniki finansowe i osiągnięcia biznesów Grupy Agora w 2 kw. 2015 r. (porównanie r/r):

Przychody Grupy wyniosły 292,8 mln zł i zwiększyły się o 8,1%. Grupa Agora odnotowała wzrost większości kategorii przychodów. Największy wpływ na wzrost przychodów Grupy miały wpływy z koprodukcji i dystrybucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 3,6% i wyniosły 151,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 10,5% do kwoty 35,9 mln zł, a przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 37,7 mln zł. Wyższa frekwencja w kinach sieci Helios przełożyła się na wyższe o 6,1% przychody ze sprzedaży biletów wynoszące 26,1 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się o 6,8% do 289,2 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły głównie wyższe koszty amortyzacji oraz usług obcych związane z wkładem koproducenckim w grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Na wzrost kosztów usług obcych wpłynęły również wyższe koszty usług pośrednictwa w sprzedaży reklam oraz odpłatności za kopie filmowe. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 4,0% w wyniku realizacji projektów rozwojowych w Grupie. Koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 14,4% do kwoty 20,6 mln zł, co było związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w segmentach Prasa oraz Internet. Zmniejszyły się natomiast (o 7,8%) koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów, głównie ze względu na mniejszy wolumen usług poligraficznych w technologii coldset.

Dzięki wzrostowi odnotowanemu w przypadku większości źródeł przychodów EBITDA Grupy zwiększyła się do kwoty 33,7 mln zł. Wynik operacyjny na poziomie EBIT istotnie się poprawił i wyniósł 3,6 mln zł, a zysk netto był na poziomie 3,5 mln zł.

INFORMACJE DODATKOWE - WYNIKI SEGMENTÓW AGORY W 2 KW. 2015 R.

PRASA - wzrost przychodów ze sprzedaży wydawnictw i nowe inicjatywy

Wyniki segmentu Prasa były pod presją ograniczania wydatków na reklamę w prasie, a także niższej w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaży egzemplarzowej.

Przychody reklamowe1,2 w Gazecie Wyborczej zmniejszyły się o 2,3%, w Metrze o 15,3%, a w czasopismach o 5,9%. W rezultacie przychody reklamowe segmentu wyniosły 46,7 mln zł.

Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu wzrosły o 5,8% do kwoty 32,6 mln zł, pomimo utrzymującego się trendu spadkowego w zakresie sprzedaży wydawnictw papierowych. Wzrost ten jest efektem większej liczby drogich wydań dziennika w ofercie dwucenowej, wpływów z dystrybucji cyfrowej, a także ubiegłorocznej podwyżki ceny egzemplarzowej Gazety Wyborczej.

Segment kontynuował inwestycje w rozwój cyfrowy. Na początku czerwca br. zespół cyfryzacyjny Gazety Wyborczej rozpoczął sprzedaż treści dziennika za pomocą własnej platformy technologicznej. To kolejny etap w procesie transformacji modelu działalności prasowej.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi serwisów i aplikacji mobilnych segment zaoferował klientom nowe, cyfrowe rozwiązania reklamowe w aplikacji mobilnej Gazety Wyborczej na urządzenia z systemem operacyjnym iOS, Android i Windows Phone.

FILM i KSIĄŻKA3 - wzrost przychodów segmentu dzięki nowym projektom

Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 30,9% do 71,1 mln zł. Stało się to głównie za sprawą wpływów z koprodukcji i dystrybucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, które wyniosły 14,9 mln zł i przyczyniły się do wzrostu przychodów Wydawnictwa do kwoty 24,2 mln zł. Pozytywnie na wartość przychodów segmentu wpłynęły również wyższe o 5,7% przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios, które stanowiły 26,0 mln zł, oraz wyższe wpływy ze sprzedaży w barach kinowych. Niższe przychody z działalności filmowej to efekt mniejszej liczby projektów filmowych, w które Grupa Agora była zaangażowana w omawianym okresie. Przychody ze sprzedaży reklam w kinach sieci Helios wyniosły 6,1 mln zł.

Koszty operacyjne segmentu zwiększyły się o 32,6% do kwoty 75,2 mln zł, głównie ze względu na wzrost kosztów działalności Wydawnictwa do kwoty 22,5 mln zł. Ten wzrost to rezultat amortyzacji wkładu koproducenckiego w grę Wiedźmin 3: Dziki Gon i rozliczenia z producentem gry. W związku z mniejszą liczbą projektów filmowych wprowadzanych do kin segment ograniczył koszty reprezentacji i reklamy. Wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wynika z rozbudowy sieci kin Helios.

W rezultacie segment odnotował stratę na poziomie EBIT4 w wysokości 4,1 mln zł, natomiast EBITDA4 wzrosła do 9,7 mln zł.

Frekwencja w kinach sieci Helios w 2 kwartale 2015 r. sięgnęła 1,5 mln widzów i zwiększyła się o 1,6%. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce zwiększyła się o 3,3%.

W 2 kwartale br. sieć kin Helios powiększyła się o nowe kino w Jeleniej Górze, zyskując 35., nowoczesny obiekt w swoim portfelu. Jednocześnie trwają prace na terenie trzech kolejnych galerii handlowych, w których powstaną kolejne kina sieci jeszcze w 2015 r.

Spółka NEXT FILM po raz pierwszy wprowadziła do polskich kin zagraniczną produkcję filmową pt. Ze wszystkich sił.

Wydawnictwo funkcjonujące w ramach pionu Projekty Specjalne zaproponowało czytelnikom w 2 kwartale 2015 r. 21 nowych, jednorazowych projektów wydawniczych. W efekcie Agora sprzedała 0,2 mln książek i książek z płytami.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA5 - ograniczenie kosztów operacyjnych i poprawa wyniku

W 2 kwartale 2015 r. przychody ze sprzedaży reklam5 na nośnikach AMS wyniosły 41,5 mln zł. Jednocześnie, dzięki systematycznie prowadzonym działaniom optymalizacyjnym, segment obniżył koszty operacyjne o 9,7% oraz poprawił wynik operacyjny na poziomie EBIT do kwoty 8,9 mln zł, a na poziomie EBITDA - do 12,0 mln zł. Pozycja spółki na rynku reklamy zewnętrznej jest silna, a jej udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną to obecnie ponad 34%.

W 2 kwartale 2015 r. AMS kontynuował intensywne prace nad budową wiat przystankowych w Warszawie. Obecnie na ulicach stolicy można już dostrzec niemal 500 nowych wiat. Część z nich, wraz z nośnikiem Warsaw Premium Citylight, włączona została do sieci sprzedaży AMS.

INTERNET6 - szybszy niż rynkowy wzrost przychodów

W 2 kwartale 2015 r. segment odnotował wzrost przychodów7,8 do kwoty 39,9 mln zł (o 17,4%), głównie za sprawą rosnących wpływów ze sprzedaży reklam internetowych. Rosły też przychody z pośrednictwa sprzedaży usług reklamowych. Dzięki dynamicznemu wzrostowi przychodów segment poprawił wynik operacyjny, który na poziomie EBIT4 wyniósł 7,7 mln zł, a na poziomie EBITDA4 9,1 mln zł.

Segment Internet Agory stale rozwija swoje produkty i usługi. W 2 kwartale 2015 r. działalność rozpoczęło Epic Makers - studio produkujące autorskie formaty wideo z własną siecią partnerską YouTube. To kolejny etap budowania oferty wideo Agory.

RADIO - wzrost przychodów i poprawa wyniku operacyjnego

Przychody segmentu radiowego9,10 sięgnęły 27,2 mln zł - to wzrost o 17,2%. Koszty operacyjne segmentu zwiększyły się o 15,6%, głównie za sprawą wyższych kosztów usług obcych, które obejmują koszty pośrednictwa sprzedaży reklam w stacjach innych nadawców. Dzięki dynamicznemu wzrostowi przychodów, w tym wyższym wpływom z pośrednictwa sprzedaży reklam, wynik operacyjny EBIT segmentu Radio poprawił się i wyniósł 4,2 mln zł, a EBITDA sięgnęła 4,9 mln zł.

Segment rozwija swoją bieżącą działalność i zabiega o nowe częstotliwości. W czerwcu br. Grupa Radiowa Agory rozpoczęła nadawanie nowego programu pod marką Radio Pogoda w 3 miastach - Krakowie, Poznaniu i Opolu. Na początku lipca 2015 r. do portfela radiostacji Agory dołączyło warszawskie Radio Nostalgia - stacja z końcem lipca zmieniła nazwę i jest już czwartą rozgłośnią nadającą pod marką Radio Pogoda.

DRUK11 - ograniczenie kosztów i poprawa wyniku operacyjnego

Przychody segmentu z tytułu sprzedaży usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych wyniosły 37,7 mln zł. Dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych segment odnotował poprawę wyników - EBITDA4 wyniosła 4,1 mln zł, pozytywny był też EBIT4 wynoszący 0,2 mln zł.

Przypisy:

1 dane nie zawierają przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi segmentami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

2 podane kwoty uwzględniają tylko część wpływów z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnej Gazecie Wyborczej, jak i w wortalach internetowych GazetaPraca.pl, Domiporta.pl, Komunikaty.pl oraz serwisie Nekrologi.Wyborcza.pl) przypisaną drukowanemu wydaniu Gazety Wyborczej.

3 segment Film i Książka zawiera dane spółki Helios S.A. i NEXT FILM Sp. z o.o., tworzących grupę Helios oraz pionu Projektów Specjalnych Agory S.A.

4 EBIT i EBITDA dla segmentu Prasa, Film i Książka, Internet oraz Druk wyliczane są po kosztach bezpośrednio przypisanych do danego segmentu lub pionu operacyjnego Grupy, bez alokacji kosztów ogólnofirmowych Spółki (np. kosztów zarządu, większości kosztów pionów wspomagających Spółki), które są zawarte w pozycjach uzgadniających.

5 segment Reklama Zewnętrzna zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek AMS S.A. i Adpol Sp. z o.o., wchodzących w skład grupy AMS.

6 segment Internet obejmuje skonsolidowane pro-forma dane pionu Internet Agory S.A., Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o., Sport4People Sp. z o.o. i Sir Local Sp. z o.o.

7 dane uwzględniają eliminację wzajemnej sprzedaży pomiędzy pionem Internet Agory S.A., Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o., Sport4People Sp. z o.o. i Sir Local Sp. z o.o.

8 dane zawierają m.in. część wpływów z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnej Gazecie Wyborczej, jak i w wortalach internetowych GazetaPraca.pl, Domiporta.pl i Komunikaty.pl oraz w serwisie Nekrologi.Wyborcza.pl).

9 segment Radio zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu radiowego w Agorze S.A., radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej TOK FM, wchodzących w skład Grupy Agora, czyli: 24 stacji lokalnych nadających pod marką Złote Przeboje, 7 stacji lokalnych nadających pod marką Rock Radio, 3 stacji lokalnych nadających pod marką Radio Pogoda (od 12 czerwca 2015 r.), radiostacji lokalnej oferującej muzykę w formacie CHR (Contemporary Hit Radio) oraz ponadregionalnej stacji TOK FM obejmującej 17 największych obszarów miejskich.

10 dane obejmują sprzedaż własnego i obcego czasu antenowego związaną ze świadczonymi usługami pośrednictwa oraz przychody z pośrednictwa reklamowego w kinach.

11 segment Druk obejmuje skonsolidowane pro-forma dane Pionu Druk Agory S.A. oraz Agory Poligrafii Sp. z o.o.

Źródła danych:

Rynek reklamy: dane dotyczą reklam i ogłoszeń w sześciu mediach (prasa, radio, telewizja, reklama zewnętrzna, internet, kino). W niniejszym sprawozdaniu Agora skorygowała dane dotyczące rynku reklamy telewizyjnej w drugim kwartale 2014 r. oraz wartości wydatków na reklamę w internecie w pierwszym kwartale 2015 r.

O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, dane dotyczące poziomu rynkowych wydatków na reklamę w prasie i radiu są szacowane przez Agorę z uwzględnieniem poziomu średniego rabatu i podawane są w cenach bieżących. Z tego też względu, biorąc pod uwagę presję rabatową i wyprzedaż przez media czasów/powierzchni reklamowej, dane te mogą być obarczone pewnymi błędami, które mogą być korygowane na bieżąco. Dane dla prasy dotyczą jedynie ogłoszeń wymiarowych, z pominięciem insertów, ogłoszeń drobnych i nekrologów. Jako podstawę do szacunków użyto wydatków cennikowych z następujących źródeł: monitoring Kantar Media, monitoring Agory S.A.

Wydatki na reklamę w telewizji, kinie i w internecie oparte są na szacunkach domu mediowego Starlink; szacunki rynku telewizyjnego obejmują kwoty związane z emisją regularnej reklamy oraz wskazań sponsorskich wraz z lokowaniem produktu, nie zawierają natomiast kwot związanych z telezakupami lub innymi formami promocji. Szacunki rynku internetowego obejmują, oprócz wydatków na reklamę graficzną (display), także wydatki na reklamy w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing), e-mail marketing oraz wydatki na reklamę wideo. Szacunki rynku reklamy zewnętrznej pochodzą z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

Reklama zewnętrzna: dane na podstawie raportu IGRZ o wielkości przychodów wybranych spółek reklamy zewnętrznej: AMS S.A., Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Megaboard, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Raport ten jest opracowany przez IGRZ w oparciu o faktyczne dane finansowe przekazywane przez wymienione podmioty i dotyczące rynku reklamy zewnętrznej definiowanego jako rynek out-of-home, obejmującego reklamę stacjonarną, mobilną i cyfrową.

Zasięg serwisów internetowych: dane dotyczące liczby użytkowników (real users), odsłon i odsłon mobilnych pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius i obejmują użytkowników w wieku 7 lub więcej lat, łączących się z serwerów znajdujących się na terenie Polski i dotyczą domen przypisanych do Agory S.A. w prowadzonym przez Gemius SA Rejestrze Usługodawców i Grup Usługodawców. Dane dotyczące liczby użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl audytowane są przez Gemius SA. Od kwietnia 2013 obowiązują nowe reguły łączenia witryn w grupy wydawców, według których grupa Gazeta.pl obejmuje wyłącznie serwisy internetowe przypisane przez Gemius SA w Rejestrze Usługodawców do Agory S.A. Tym samym wyniki nie są porównywalne z okresami poprzednimi. Od kwietnia 2013 zmianie uległa także metoda wyliczania wskaźnika użytkownicy (real users) - od podstawy szacowania odjęte zostały pliki cookies pochodzące z urządzeń mobilnych. Wskaźnikowi użytkownicy (real users) odpowiadają nowe wskaźniki odsłon i czasu niemobilnego, nie występujące w badaniu przed kwietniem 2013.

Sprzedaż biletów do kin: dane dotyczące sprzedaży biletów w kinach Helios są danymi księgowymi, raportowanymi zgodnie z pełnymi okresami kalendarzowymi. Dane dotyczące sprzedaży biletów są szacunkami grupy Helios sporządzanymi w oparciu o dane Boxoffice.pl na podstawie danych przekazywanych od dystrybutorów kopii filmowych. Sprzedaż biletów do kina raportowana jest w okresach, które nie są tożsame z kalendarzowym miesiącem kwartałem czy rokiem. Liczba sprzedanych biletów w danym okresie mierzona jest począwszy od pierwszego piątku danego miesiąca, kwartału czy roku do pierwszego czwartku przypadającego w następnym miesiącu, kwartale czy roku raportowym.

Udział w słuchalności radiostacji: dane pochodzą z badania RadioTrack przeprowadzanego przez firmę MillwardBrown (wszystkie miejsca słuchania, wszystkie dni słuchania i wszystkie kwadranse); dla radiostacji muzycznych Agory w miastach nadawania i grupie wiekowej 15+ za kwiecień-czerwiec: próba dla 2014 r.: 21 057; dla 2015 r.: 21 048; za okres styczeń-czerwiec: próba dla 2014 r.: 42 115; dla 2015 r.: 41 955.

Reklama w miesięcznikach: dane cennikowe dotyczące czasopism pochodzą z monitoringu Kantar Media; reklama komercyjna brandowa oraz teksty promocyjne; pominięto tytuły specjalistyczne; uwzględniono 117 miesięczników i 79 czasopism o innej periodyczności; razem 196 czasopism w okresie: kwiecień-czerwiec 2015 r.


Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.